Sport jako byznys funguje

Pondělí
28.03.2016
Společnost Aspire Sports se stala jedním z vítězů soutěže Štiky českého byznysu. Marek Doležal, ředitel divize Cyklistika, prozradil, jak je na tom firma s plány rozvoje.
 

Jaká je historie Vaší firmy na tuzemském trhu?

Naše společnost sídlí po celou dobu naší existence v Brně. Jsme brněnští patrioti. Navíc Brno je perfektní strategickou lokaci pro působení na trzích, kde jsme aktivní – Česko, Slovensko, Polsko a Maďarsko. Jak říkáme – všude je blízko. Tedy až na Varšavu a Gdaňsk.  Geografické rozložení našich trhů však takové od počátku našeho působení nebylo. Začínali jsme v České republice a na Slovensku. Do Maďarska jsme vstoupili v roce 2011 a do Polska v roce 2013. Před pár dny jsme oslavili 20 let působení Aspire sports na trhu. Uteklo to jako voda.

Kdo je vaším typickým zákazníkem?

Obecně poskytujeme produkty sloužící ke sportovnímu využití a aktivnímu trávení času. Naše firma má dvě divize. Cyklistickou a ‎Sportovní. Cyklistická divize dodává jízdní kola, helmy, brýle, cyklo oblečení, pneumatiky, batohy, maziva apod. Prostě „vše pro cyklistiku“. Hlavní značkou Sportovní divize je New Balance, což je sportovní a lifestyle obuv. New Balance je momentálně největším tahounem našeho růstu, značka je na vlně a zákazníci ji milují. Typický zákazník je aktivní sportovec vyhledávající značkové sportovní zboží, což je významná část naší populace.

Jak se podniká v Jihomoravském kraji?

My prodáváme v širším regionu, takže specifický situaci v našem kraji nesleduji. Ohledně Brna si myslím, že je podnikatelská situace slušná.

Máte v plánu momentálně rozšiřovat své obchodní aktivity?

Ano, a to poměrně dramaticky. Vloni na podzim jsme získali zastoupení značky Merrell‎, která je na našem trhu velmi dobře zavedena. Boty Merrell již měla někdy na nohou téměř polovina české populace. Nedávno jsme získali zastoupení značek koncernu SRAM (SRAM, RockShox, Truvativ, Avid, Zipp). Koncern SRAM je po japonském Shimanu druhý nejvýznamnější hráč na trhu cyklo komponentů a je to pro nás výrazné posílení pozice u našich odběratelů. Jsou to opravdu významné přírůstky do našeho portfolia.

Jaká je vaše nejvýraznější podnikatelská zkušenost?

Zažili jsme období, kdy někteří naši konkurenti dělali kroky, které jsme považovali za megalomanské s velmi nejistou návratností investice. Stáli jsme před otázkou, zda je následovat v tomto „jaderném zbrojeni“. Jsem rád, že jsme dál pokračovali podle naší vize, protož naše cesta se ukázala jako správná. Cesta stability, čitelnosti a férového přístupu k zákazníkům.‎ Vybudovat si takto pozici trvá déle, ale je pevnější.

Předpokládáte, že i v letošním roce porostete?

Ano. Očekáváme jak růst organický, tak i ten díky novým značkám a projektům. ‎Tahouny jsou mimo nových značek New Balance, Cannondale a GT i naše aktivity v Polsku. Jak zpívají Horkýže Slíže, což je ve firmě naše srdeční kapela, „continue pokračujeme“. To je takové neoficiální firemní krédo.

Sledujete trendy ve sportu? Jak ovlivňují váš byznys?

Samozřejmě, jsme sportovní národ! To je velký rozdíl např. oproti Polsku, kde se tento trend teprve probouzí. V mnoha ohledech bohužel musím říct, že trendy ve sportu nemají prolink do reálného života. Například cyklistika je nejpopulárnější sport v Česku, který lidé aktivně provozují. Roste popularita „commutingu“ - dojíždění na kole do zaměstnání. Že bychom ale viděli boom investic např. do cyklostezek, to říci nemůžu.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017