Sport jako byznys funguje
Jaká je historie Vaší firmy na tuzemském trhu?
Naše společnost sídlí po celou dobu naší existence v Brně. Jsme brněnští patrioti. Navíc Brno je perfektní strategickou lokaci pro působení na trzích, kde jsme aktivní – Česko, Slovensko, Polsko a Maďarsko. Jak říkáme – všude je blízko. Tedy až na Varšavu a Gdaňsk. Geografické rozložení našich trhů však takové od počátku našeho působení nebylo. Začínali jsme v České republice a na Slovensku. Do Maďarska jsme vstoupili v roce 2011 a do Polska v roce 2013. Před pár dny jsme oslavili 20 let působení Aspire sports na trhu. Uteklo to jako voda.
Kdo je vaším typickým zákazníkem?
Obecně poskytujeme produkty sloužící ke sportovnímu využití a aktivnímu trávení času. Naše firma má dvě divize. Cyklistickou a Sportovní. Cyklistická divize dodává jízdní kola, helmy, brýle, cyklo oblečení, pneumatiky, batohy, maziva apod. Prostě „vše pro cyklistiku“. Hlavní značkou Sportovní divize je New Balance, což je sportovní a lifestyle obuv. New Balance je momentálně největším tahounem našeho růstu, značka je na vlně a zákazníci ji milují. Typický zákazník je aktivní sportovec vyhledávající značkové sportovní zboží, což je významná část naší populace.
Jak se podniká v Jihomoravském kraji?
My prodáváme v širším regionu, takže specifický situaci v našem kraji nesleduji. Ohledně Brna si myslím, že je podnikatelská situace slušná.
Máte v plánu momentálně rozšiřovat své obchodní aktivity?
Ano, a to poměrně dramaticky. Vloni na podzim jsme získali zastoupení značky Merrell, která je na našem trhu velmi dobře zavedena. Boty Merrell již měla někdy na nohou téměř polovina české populace. Nedávno jsme získali zastoupení značek koncernu SRAM (SRAM, RockShox, Truvativ, Avid, Zipp). Koncern SRAM je po japonském Shimanu druhý nejvýznamnější hráč na trhu cyklo komponentů a je to pro nás výrazné posílení pozice u našich odběratelů. Jsou to opravdu významné přírůstky do našeho portfolia.
Jaká je vaše nejvýraznější podnikatelská zkušenost?
Zažili jsme období, kdy někteří naši konkurenti dělali kroky, které jsme považovali za megalomanské s velmi nejistou návratností investice. Stáli jsme před otázkou, zda je následovat v tomto „jaderném zbrojeni“. Jsem rád, že jsme dál pokračovali podle naší vize, protož naše cesta se ukázala jako správná. Cesta stability, čitelnosti a férového přístupu k zákazníkům. Vybudovat si takto pozici trvá déle, ale je pevnější.
Předpokládáte, že i v letošním roce porostete?
Ano. Očekáváme jak růst organický, tak i ten díky novým značkám a projektům. Tahouny jsou mimo nových značek New Balance, Cannondale a GT i naše aktivity v Polsku. Jak zpívají Horkýže Slíže, což je ve firmě naše srdeční kapela, „continue pokračujeme“. To je takové neoficiální firemní krédo.
Sledujete trendy ve sportu? Jak ovlivňují váš byznys?
Samozřejmě, jsme sportovní národ! To je velký rozdíl např. oproti Polsku, kde se tento trend teprve probouzí. V mnoha ohledech bohužel musím říct, že trendy ve sportu nemají prolink do reálného života. Například cyklistika je nejpopulárnější sport v Česku, který lidé aktivně provozují. Roste popularita „commutingu“ - dojíždění na kole do zaměstnání. Že bychom ale viděli boom investic např. do cyklostezek, to říci nemůžu.
PŘEČTI ČLÁNKY
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI