Nejvíce za 5 let

Od roku 2010 do roku 2015 přibylo na tuzemském trhu více než 100 nových franšízových značek. Dle informací z Franchising Reportu společnosti PROFIT system byly těmi "nejsilnějšími" ročníky právě roky 2010 a 2015.
Čtvrtek
31.03.2016
Rozvoj nových franšízových konceptů je u nás stále na vzestupu. I přes mírný pokles celkového trhu.
 

Atraktivitu rozvoje pobočkové sítě prostřednictvím franšízantů potvrzuje i 22 nových značek, které loni otevřely na našem trhu své první franšízové pobočky. Celkově pak můžeme říci, že trh jako takový prošel určitou konsolidací. Počet reálných franšíz a partnerských systémů činil na začátku roku 239, což představuje meziroční pokles o zhruba 3 procenta. Vyplývá to z nejnovější zprávy o českém franšízovém trhu poradenské společnosti PROFIT system Franchising Report Česká republika.

„Snížení celkového počtu by bylo mylné chápat jako důsledek odchodu firem z našeho trhu,“ říká jednatel společnosti PROFIT system Marek Halfar s tím, že zaznamenaný pokles je způsoben především tím, že některé koncepty uzavřely své první franšízové provozovny. Nadále však na našem trhu působí prostřednictvím svých vlastních. Stále však můžeme říci, že obliba franšízového podnikání u nás stoupá. Co se týče reálných franšíz, tedy těch rozvíjejících se přesně podle zásad franšízového podnikání, najdeme jich na trhu 192. Partnerských systémů je pak méně, dle posledních informací t Franchising Reportu 47.

Od roku 2004 na trh vstupuje každoročně více než 10 franšízových sítí. Největší nárůst byl zaznamenán v roce 2010, kdy přibylo 28 nových značek. Následuje pak rok 2015, kdy první franšízanti začali podnikat pod hlavičkami celkem 22 nových brandů. „Jako příklad můžeme uvést koncepty jako Uzenářství Chodura, Solodoor, OK Point nebo MBI,“ vyjmenovává Marek Halfar.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017