Zákazník v každé firmě
Jaká vize stála na začátku byznysu s pracovními oděvy?
Společnost Altreva, která je dnes největším výrobcem pracovních a ochranných oděvů v České republice, vznikla v roce 1994 jako společný podnik belgického výrobce pracovních oděvů Alsico a třebíčského výrobního družstva Oděva. Vize společnosti byla od počátku jasná – získat část trhu s pracovními oděvy ve střední a východní Evropě.
Kdo je vaším zákazníkem?
Dodáváme oděvy pro všechny profese. Důležitou část portfolia našich výrobků tvoří certifikované oděvy, které chrání pracovníky před riziky, se kterými se při výkonu své profese setkávají. Jedná se o oděvy nehořlavé, antistatické, kyselinovzdorné atd.
"U českých a slovenských zákazníků se často setkáváme s názorem, že do pracovních oděvů není nutné příliš investovat. Pokud si ale naše výrobky pořídí, určitě ušetří, protože je nebudou muset obnovovat tak často," říká jednatelka Altrevy Ludmila Tesařová.
Chystáte se nějakým způsobem rozšířit své obchodní aktivity?
V současné době usilujeme o vstup na trh v Polsku, a to prostřednictvím naší dceřiné společnosti. Naším dalším cílem je získání zákazníků v Rusku a na Ukrajině. V těchto zemích byla naše aktivita pozastavena z důvodu oslabení rublu a hřivny, které neúměrně zdražilo veškeré dovozy.
Předpokládáte, že i v letošním roce porostete?
Ano. Z výsledků prvních dvou měsíců letošního roku lze odhadovat, že stejně jako loni naše společnost poroste.
Je nějaký trend ve vašem oboru, který vaše podnikání výrazně ovlivňuje?
Osmdesát procent naší produkce směřuje do zahraničí. U českých a slovenských zákazníků se často setkáváme s názorem, že do pracovních oděvů není nutné příliš investovat. Není snadné je přesvědčit, že naše výrobky jsou sice dražší, ale mají nesrovnatelně delší životnost, než oděvy šité z levných asijských materiálů. Pokud si naše výrobky pořídí, určitě ušetří, protože je nebudou muset obnovovat tak často.
Jaká je vaše nejvýraznější podnikatelská zkušenost?
V podnikání považuji za nejdůležitější pracovat s chytrými a šikovnými lidmi, právě oni tvoří hodnoty. Mým úkolem je vytvořit pro ně příznivé pracovní klima.
PŘEČTI ČLÁNKY
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Koncept Trdlokafe zjednodušil a zautomatizoval procesy tak, aby se ze stánku s trdelníky a kávou stala pasivnější investice a hledá franšízanty.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI