Čajová franšíza v Česku

Německá firma TeaGeschwendner se v Česku rozhodla rozvíjet prostřednictvím jednotlivých franšízantů. S nabídkou master-franšízové licence nepočítá.
pondělí
04.04.2016
Obchody TeaGschwendner míří do českých a moravských měst nad 100 tisíc obyvatel.
 

Německý maloobchodní řetězec prodejen čajů TeaGschwendner chce dát podnikatelům v Česku šanci uspět pod jejich značkou na trhu kvalitních čajů. V roce 2011 zahájil velkoobchodní prodej prostřednictvím e-shopu a před dvěma lety otevřel první pobočku v centru Prahy. Nyní se chce na tuzemském trhu dále rozšiřovat prostřednictvím franšízových licencí.

Cílem je rozšířit koncept TeaGschwendner k co největšímu množství českých zákazníků nejen v Praze, ale i mimo hlavní město. Aby byla zasažena co nejširší skupina zákazníků, plánují zástupci TeaGeschwendner krok po kroku vytipovávat v Česku vhodná místa. „Pokud lokalitu vyhodnotíme jako vhodnou, vždy důkladně zvažujeme možnost otevřít tam nový obchod,“ informuje o strategii rozšiřování v Česku manažerka franšízového rozvoje TeaGschwendner Beate Schaaf. Pro otevření prodejny je třeba vytipovat prostor o rozloze 40 až 80 m² a počítat s investicí v rozmezí 100 až 200 tisíc eur.

Společnost chce nalákat franšízanty na dlouhodobě fungující franšízový koncept a dobré jméno zavedené firmy, která působí na trhu od roku 1978. Podle vyjádření společnosti se budou moci franšízanti se svými potřebami obracet na nově vytvářený tým pro franšízový rozvoj, a k dispozici jim budou i aktuální průzkumy trhu. Kandidát aspirující na čajovou franšízu by měl mít především pozitivní vztah k čaji. Dalším, nikoliv však nezbytným, požadavkem je předchozí zkušenost s byznysem. „Ideální kandidát je takový, který se v obchodování vyzná a ví, co a proč dělá. Úspěšným kandidátům z Čech je TeaGschwendner schopen garantovat, že jejich sortiment bude stejný jako v Německu, nebo třeba v Chicagu,“ popisuje podmínky spolupráce Beate Schaaf.

Řetězec TeaGschwendner se specializuje na prodej čajů vyšší třídy a klade důraz na těsnou spolupráci s čajovými farmami. Obchody nabízí na 360 druhů čajů, z nichž minimálně 60% je organických. Nyní má síť na 140 obchodů po celém světě. Mezi sedm zemí, kde je koncept aktivní, patří Brazílie, Saudské Arábie nebo USA.