19.04.2016

Stravování na míru

Franšíza Fitness food menu plánuje zhušťování stávající sítě. Zaměřit se chce dále na slovenský a polský trh.

Vyvážená strava je v současnosti využívána nutričními specialisty pro potřeby redukce nadváhy. Patří ovšem i k zdravému životnímu stylu těch, kteří nadměrnými kilogramy netrpí, chtějí se prostě jen dobře cítit. Že je trend systémového stravování v celoevropském měřítku na vzestupu, ukazuje koncept Fitness food menu, který je kromě samotné přípravy pokrmů schopen nabídnout i zákaznicky atraktivní služby, jako například výživové poradenství profesionálním sportovcům nebo dovážkovou službu.

FFM_miska s jídlem Foto Fitness food menu

Počáteční investice 150 až 200 tisíc je závislá na rozsahu licencovaného regionu. Do prvních 50 zákazníků se průběžný licenční poplatek nehradí.

Přestože se podařilo naplnit firemní cíle za minulý rok, hlavním kritériem hodnocení úspěchu je pro představitele firmy perspektiva koncového zákazníka. „Meziročně došlo k nárůstu na všech pobočkách, takže rok 2015 hodnotíme pozitivně,“ bilancuje majitel české franšízy Tomáš Volf.

Že je o koncept zájem nejen na tuzemském trhu, ale i v zahraničí, svědčí zájem zákazníků a podnikatelů v blízkých i vzdálenějších zemích Evropy. „Zaznamenali jsme nabídku na master-fanšízovou licenci z Polska, kde se chystá podpis smlouvy. Další nabídky přichází z Německa či dokonce z Ruska. Koncept ale není připraven na expanzi těmito směry. Cílem je vytvořit dobré výsledky na slovenském trhu a postupně se adaptovat na trh polský,“ popisuje střednědobé plány Volf.

V porovnání s obdobím od roku 2012, kdy firma zaznamenala třináct vážných zájemců pro české regiony, se dnešní situace změnila. „Poptávka má sestupnou tendenci, která je logicky vyvolaná limity tuzemského trhu. Máme však pobočky, které neobsluhují sto procent území, proto bychom regiony, jako je například karlovarský, rádi doplnili novými kolegy. Naopak na slovenském trhu jsme v roce 2016 zaznamenali jednoznačně nárůst poptávky o franšízu o sto padesát procent a chystáme se představit koncept pro regiony Trenčín a Košice,“ hodnotí vývoj trhu Volf.

Podnikatel, který si chce otevřít vlastní provozovnu, musí především zachovávat nastavené receptury a dodržovat doporučení ohledně dodavatelů. Nezbytnou součástí spolupráce je i tříměsíční školení, protože franšízor klade důraz na kvalitní start. „Primárně se věnujeme novému franšízantovi a dáváme si za úkol být mu k dispozici ve všem, co vyžaduje naše podnikání. Jen obsah základního školení zabere celkem patnáct pracovních dní, které se věnují školení, ukázkám a praxi v našem provozu,“ říká o vstupu do byznysu Volf.

V posledních letech docházelo v oboru krabičkového stravování k častým fúzím a skupování zákaznických portfolií menších nezavedených firem. Pro případné franšízanty, kteří by rádi rozjeli byznys v této oblasti podnikání, se tak otevírá možnost soustředit se méně na konkurenci a více na individuální přístupu k zákazníkům, který zahrnuje kromě na míru připravených pokrmů i dovážkovou službu do domu.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank