27.04.2016

Licence na kebab

Fastfoodová franšíza Mr.Kebab změnila koncepci menuboardových nosičů. S novým designem chce vstoupit na český trh.

Jednou z výhod franšízingu je možnost vyvarovat se chyb v počáteční fázi podnikání. V neposlední řadě je to i podpora centrály pokud jde o zavádění novinek, díky nimž může franšíza držet krok s rychle se vyvíjejícím trhem. Mr.Kebab v tomto ohledu považuje za úspěch zavedení nových menuboardových nosičů, které zajistilo trvalý nárůst tržeb o 10% „Ukázalo se, že to byla dobrá volba. Svojí úlohu sehrálo i zakomponování Multi TV panelu, skrze nějž dokážeme centrálně i individuálně komunikovat s našimi klienty,“ komentuje poslední novinky kebabového fastfoodu majitel sítě Ľubor Lelovits.

provozovna Mr.Kebab v Košicích Foto Mr. Kebab

Základní licence fastfoodu Mr.Kebab stojí 270 tisíc korun a měsíční poplatky činí 5 až 8% z ročního obratu.

Kromě úspěšného re-brandingu nosičů se v nedávné době podařilo otevřít restauraci v žilinském obchodním centru Aupark. „Spolupráce je úspěšná, i když z počátku byly určité personální obtíže. Ale po úvodních, trochu chaotických měsících v období Vánoc a Silvestra už restaurace funguje v zaběhnutém a zaškoleném režimu,“ hodnotí počáteční fázi nového provozu majitel sítě.

Ačkoliv se vedení firmy z těchto úspěchů těší, není spokojeno s pomalým tempem rozšiřování sítě na Slovensku a v Česku. Důvody tohoto stavu vidí Lelovits především v malém povědomí toho, co to franšíza vlastně je. „Mnozí si po úvodních informacích vyhodnotí franšízu jako vyhazování peněz za něco, co by zvládli sami. Realita je pak taková, že se jim vlastní byznys nikdy nepodaří nastartovat,“ říká Lelovits.

Právě poskytnutí know-how je tím, co podle něj zájemci zatím nedoceňují. „Vyvíjíme vlastní produkty nebo nabízíme produkty třetích stran, které nejsou běžně dostupné. Máme vlastní styl a nejsme závislí na marketingové komunikaci velkých partnerských dodavatelů, například nápojových firem,“ hodnotí výhody franšízové spolupráce Lelovits, s tím, že se nyní firma chystá zavést do prodeje dva nové produkty.

Mr.Kebab momentálně provozuje 4 franšízové pobočky na Slovensku. Své zastoupení má též v Maďarsku, Turecku a v Jižní Koreji. Zájemci o franšízu by měli mít především chuť podnikat v odvětví gastronomie a měli by mít k dispozici základní vstupní kapitál, který se pohybuje od jednoho do dvou milionů korun v závislosti na velikosti prostor. V případě potřeby doplnění vstupního kapitálu je nově otevřena i možnost partnerského úvěru. Samotnou restauraci Mr.Kebab je možné provozovat ve třech variantách: v klasickém obchodním centru, jako samostatnou obchodní jednotku na frekventované ulici nebo jako exteriérový stánek.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank