Koncept je vhodný pro větší a střední města s minimálním počtem obyvatel 25 tisíc. Kavárna by měla mít alespoň 70 m² a velké výlohy pro zviditelnění vnitřního prostoru.
Čtvrtek
28.04.2016
CrossCafe upravila systém výběru franšízantů. Sází na investice do služeb a výrobu vlastních produktů.
 

Každá úspěšná kavárna musí umět zákazníkům nabídnout komplex produktů a služeb, aby tak vytvořila prostředí, do nějž se budou chtít zákazníci vracet. Právě udržování komplexního portfolia je podle představitelů firmy tím, proč se společnosti CrossCafe daří rozšiřovat stávající síť kaváren. „Neustále investujeme do rozvoje kvality služeb, tedy do našeho personálu, a 99 procent produktů si vyrábíme sami. Buď v naší cukrářské dílně v Plzni, nebo každý den přímo v kuchyni na kavárnách,“ vysvětluje důvod nárůstu návštěvnosti ředitel společnosti Luboš Martínek.

Kromě průběžného zavádění nových produktů a služeb se firma v nedávné době zaměřila na upravení procedury, jíž jsou vybíráni noví franšízanti. Pro získání licence musí kandidáti projít několika etapami výběru, aby si obě strany ověřily, že budou schopny zvládat dlouhodobou spolupráci. „V první fázi chceme detailně poznat potenciálního franšízanta, abychom věděli, jaké má zkušenosti, ale také třeba i to, co mu pro úspěšný provoz chybí. Zajímá nás finanční zázemí uchazeče, abychom si byli jisti, že nezůstaneme těsně před branami otevření kavárny kvůli nedostatku finančních prostředků,“ říká o proceduře výběru ředitel společnosti.

Konceptu se daří rychleji rozšiřovat tam, kde již kavárny pod značkou CrossCafe působí. Důvodem je podle ředitele Martínka skutečnost, že častější zájem vychází z osobní zkušenosti franšízantů, kteří si mohli kavárnu vyzkoušet v roli zákazníka. „Máme samozřejmě i takové uchazeče o licenci, kteří si našli informace na webech o franšízingu. Prezentace se jim zalíbila a až poté vyhledali pobočku. Díky tomu máme i uchazeče z lokalit, kde ještě nepůsobíme,“ komentuje uchazeče o licenci Luboš Martínek.

Koncept je stále otevřen novým zájemcům a cílem společnosti je otevřít franšízové kavárny v každém krajském městě. V loňském roce se podařilo  otevřít 4 nové kavárny v Olomouci a v Havířově. Obzvláště populární je značka CrossCafe v Hradci Králové, kde byla zprovozněna čtvrtá kavárna tamního franšízanta. Poslední z nově otevřených je plzeňská, která byla zprovozněna při příležitosti akce Plzeň-Evropské hlavní město kultury 2015. Celkově je tedy momentálně provozováno 21 kaváren CrossCafe, přičemž všechny patří franšízovým partnerům.

Na českém franšízovém trhu zůstává sektor gastronomie i nadále na špici v žebříčku oblíbenosti. Nyní je provozováno na 30 franšízových systémů a tvoří tak 15,7% trhu. „Jeho oblíbenost je dána tím, že díky sdílenému know-how si lze ušetřit jak starosti, tak finanční prostředky, zejména pokud se jedná o počáteční investice, a gastronomie většinou patří mezi ty finančně náročnější," komentuje vývoj na trhu franchisingu Marek Halfar, konzultant poradenské společnosti PROFIT system.


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015