pondělí
09.05.2016
S Alenou Koubkovou, master-franšízantkou společnosti 2+2 Škola matematiky, jsme hovořili o tom, co firma očekává od franšízantů a jakými prostředky jim pomáhá uspět.
 

Můžete zhodnotit činnost franšízového konceptu 2+2 Škola Matematiky za poslední rok?

Koncept 2+2 Škola matematika pomalu vstupuje do třetího roku fungování na našem trhu. Právě pomalu končící školní rok ukázal, že má tato forma výuky matematiky šanci uspět. Pobočka v Ostravě zaznamenala zdvojnásobení počtu klientů a úspěšně si vedou i další školy v Českých Budějovicích, Hradci Králové a Opavě. Jsme institucí, která nejen vydělává peníze, ale je rovněž přátelská k dětem a jejich rodičům. Nabízíme výuku matematiky pro všechny typy žáků: slabší, průměrné i nadané. Umíme se věnovat dětem ve všech věkových kategoriích, od předškolních dětí až po středoškoláky. V takto komplexní podobě je výuka matematiky ve střední a východní Evropě vůbec poprvé.

Kolik máte celkově škol matematiky a kolik z nich funguje jako franšízy?

V současné době má škola pobočky v Ostravě, Opavě, Českých Budějovicích, Hradci Králové a Táboře. Od září plánujeme zprovoznit další školu v Plzni a Třinci a vedeme také jednání o otevření další nové školy v Jihomoravském kraji. Pokud vše dobře dopadne, na konci tohoto roku budeme mít celkem osm škol.

 

:

"Aby byla spolupráce úspěšná, hledáme spolehlivé partnery, kteří mají zájem pracovat s dětmi a mladými lidmi. Vhodnými kandidáty jsou lidé působící v oblasti vzdělávání, ideálně učitelé a lektoři matematiky," říká master-franšízantka konceptu Alena Koubková.

Jak pomáháte uspět svým franšízantům?

Úspěšným kandidátům poskytujeme především kompletní know-how a podporujeme je v procesu hledání vhodné lokality. Dále je franšízantům k dispozici manuál s úplným popisem školy zahrnující všechny procedury pro mangement klientů, nábor učitelů a řízení školy. A v neposlední řadě dáváme partnerům průběžnou jak metodickou, tak technickou podporu v každém stupni provozu školy. Tím se ovšem seznam nevyčerpává. Všechny výhody franšízingu najdou zájemci na webových stránkách.

Jaké vlastnosti musí mít zájemce, aby mohl získat licenci?

Aby byla spolupráce úspěšná, hledáme spolehlivé partnery, kteří mají zájem pracovat s dětmi a mladými lidmi. Vhodnými kandidáty jsou lidé působící v oblasti vzdělávání, ideálně učitelé a lektoři matematiky a jiných exaktních předmětů. Zájem máme i o spolupráci s majiteli soukromých škol, kteří chtějí rozšířit své aktivity. Obecně řečeno je vhodným kandidátem každý, kdo hledá příležitost k rozvoji svého potenciálu a plánuje začít vlastní podnikání.

Co od svých parterů očekáváte?

Naši partneři by měli mít organizační schopnosti komunikační dovednosti pro jednání s dětmi i s rodiči. Očekáváme rovněž základní znalosti o provozu firmy. Výhodou, nikoliv nutnou podmínkou jsou předchozí zkušenosti s výukou matematiky. Pokud jde o finanční stránku věci, musí mít zájemce dostatečný počáteční kapitál, který je 50 tisíc korun.

Plánujete rozšíření konceptu i na Slovensko?

Jsme přesvědčeni, že koncept má pro slovenský trh velký potenciál, nicméně jsme dosud ze Slovenska nezaznamenali žádný vážnější zájem. Koncept je velice úspěšný v domovském Polsku, kde se nachází 85 franšízových škol. Konceptu se nyní daří rozrůstat v Čechách a není důvod, proč by to tak nemohlo být v blízké budoucnosti i u východních sousedů.

Chystáte pro franšízanty a zákazníky nějaké novinky?

V současnosti pracujeme na tvorbě vlastních výukových materiálů a svou činnost plánujeme rozšířit o zajímavé programy na období letních prázdnin.