04.05.2016

Sladký byznys

Globální hráč na trhu rychlého občerstvení Dairy Queen nabízí exkluzivní zastoupení pro český a slovenský trh. Partner získá zázemí prosperující značky.

Americký řetězec, který spojuje myšlenku restaurace a cukrárny v jednom, hledá partnera, který pomůže rozšířit síť Dairy Queen na českém a slovenském trhu. Holding Berkshire Hathway, který značku vlastní, provozuje na 6800 jednotek v 28 zemích po celém světě. Partner, tzv. „Area franchise developer“, získá podporu společnosti, která má zkušenosti s byznysem na globální úrovni. Pro vyhledávání partnerů získala exkluzivní zastoupení poradenská společnost Profit system s.r.o.

DQ_stánek Foto Dairy Queen

Dairy Queen provozuje „Treat“ kiosky s nabídkou mražených desertů a specialit. Dalším typem jsou interiérové a exteriérové Express stánky, klasické „drive-in“ restaurace nebo jednotky umístěné v nákupních centrech.

Od ostatních řetězců s občerstvením se Dairy Queen odlišuje širším výběrem v sortimentu. Kromě nabídky hamburgerů, hot dogů a klasických hranolků si koncept získal zahraniční zákazníky točenými chlazenými produkty, mezi něž patří ledové šťávy z ovoce, poháry nebo mražené dorty. Hosté tak mohou zavítat do restaurace a cukrárny pod jednou střechou. Další odlišností od stávajících restaurací rychlého občerstvení je příprava každého jídla na zakázku s obsluhou přímo u stolu.

Dairy Queen hledá partnery mezi úspěšnými firmami a podnikateli, kteří již mají zkušenosti z odvětví gastronomie nebo maloobchodu. Vhodnými kandidáty jsou rovněž lidé znalí provozu obchodních řetězců, zábavních parků a kin. Od zájemců se očekává dostatečná kapitálová vybavenost pro vytvořerní sítě Dairy Queen na trhu, respekt k západním standardům služeb, dobrá znalost místního trhu a přístup k dodavatelskému řetězci.

S úspěšnými kandidáty podepíše firma exkluzivní smlouvu na regionální zastoupení platnou 15 let s možností dalšího prodloužení, přičemž výše licenčního poplatku je stanovena individuálně podle velikosti regionu. Exkluzivní partner hradí po podpisu smlouvy dva vstupní poplatky. Jednorázový licenční poplatek "area fee", za který získává právo na rozvoj daného území, a "unit open fee," který se platí před otevřením každé nové restaurace. Poplatek za otevření jednotky Grill a Chill činí 35 tisíc dolarů, za stánek typu „Treat" zaplatí podnikatelé 15 tisíc dolarů.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank