„Prvotní investice 350 tisíc korun zahrnuje kromě licence vybavení kanceláře, počítač nebo nová vozidla na operativní leasing,“ říká ředitelka franšízové sítě Extéria Lucie Eliášová.
pondělí
09.05.2016
Poradenské společnosti Extéria se podařilo otevřít 18 franšízových kanceláří. Expandovat se chystá na Slovensko a dále do Evropy.
 

Podnikání v oblasti bezpečnosti má tu výhodu, že povinnost zajišťovat pracovní a protipožární standardy vyplývá ze zákona. Podnikatelům se tak nabízí velké množství zakázek od subjektů, které se musí řídit bezpečnostními normami. Jedná se o malé živnostníky, o státní správu nebo velké průmyslové podniky. Tako skutečnost pomáhá společnosti Extéria expandovat na domácím trhu, její cíle však daleko překračují hranice našeho území.

Ambiciózní plány společnost začala již realizovat. U našich východních sousedů se plánuje zprovoznění 15 nových kanceláří s centrálou v Žilině, kde bylo zahájeno jednání se dvěma zájemci o franšízu. V roce 2017 se společnost chystá vstoupit na rakouský, německý a švýcarský trh a o rok později strategie počítá i s rozšířením do Polska, Španělska a Itálie. „Cílem je mít kanceláře Extéria pro poradenství v oblasti BOZP a PO v celé Evropské unii,“ říká ředitelka franšízové sítě Lucie Eliášová.

Přestože podnikatelé zpočátku neměli o koncept Extéria příliš velký zájem, minulý rok byl ve znamení úspěchu. Podařilo se totiž otevřít 18 poboček a pro rok 2016 se plánuje otevření 20 dalších. „Celkově bychom chtěli otevřít 60 okresních kanceláří tak, aby služba pro klienty byla dostupná v každém regionu Česka,“ komentuje budoucí pány Lucie Eliášová.

Proces výběru franšízantů se řídí pravidly, které mají za účel prověřit, že potenciální franšízant myslí spolupráci vážně a usiluje o dlouhodobou spolupráci. Licence se uděluje na pět roků, a pokud obě strany plní dohodnutá pravidla, může se smlouva prodloužit o dalších pět let. „Pro otevření kanceláře musí zájemce o licenci počítat s částkou 350 tisíc korun bez DPH, která zahrnuje licenční poplatek a prvotní investici do rozjezdu kanceláře, jako je vybavení, auto, PC, nebo náklady na mzdy,“ říká o výši investice Eliášová.

Dnes, kdy je v provozu 25 poradenských kanceláří, se zdají být doby, kdy firma sama aktivně vyhledávala partnery již minulostí. „Povědomí o našem konceptu je daleko vyšší. Díky tomu se nám samo hlásí více partnerů, kteří mají zájem s námi společně podnikat,“ shrnuje poslední vývoj Jana Eliášová.