Sky Zone je největší síť dětských hřišť s trampolínami na americkém trhu a jedním z 50 nejúspěšnějších systémů amerického franšízového trhu.
Pátek
13.05.2016
Americký koncept s trampolínami Sky Zone sloučil zábavu se cvičením. Nyní nabízí exkluzivní licenci pro český a slovenský trh.
 

Obrovské haly, síťované trampolíny od stěny ke stěně, kde mohou desítky dospělých a dětí volně létat: to je, stručně řečeno, Sky Zone. Když v roce 2004 otevřel tvůrce tohoto konceptu Rick Platt v Las Vegas na téměř 16 000 m² první Sky Zone, nezamýšlel tehdy rozjet komerční zábavu, ale sportovní aktivitu. Lidé však začali přicházet nikoliv kvůli sportu, ale kvůli rekreaci. Z konceptu se zanedlouho stal celosvětový hit.

Když o dva roky později otevřel Rickův syn Jeff druhou Sky Zone v St. Louis, koncept začal sklízet první plody jako kvalitní podnikatelský nápad. Za pouhých šest měsíců provozu byla herna v černých číslech. V současné době má Sky Zone více než 115 heren a to nejen v USA, ale také v Kanadě, Austrálii, Mexiku a Saudské Arábii, přičemž je většina z nich v rukách franšízantů. Dobývání nových trhů prostřednictvím franšíz zůstává strategickým plánem i pro země střední Evropy.

„Hledáme silného, tržně orientovaného partnera, který má zkušenost s poskytováním služeb nebo ze sektoru zábavního průmyslu,“ říká William Edwards, ředitel společnosti EHS, která reprezentuje Sky Zone. Franšíza se poskytuje ve formě „Area Development franchise“, což znamená, že příjemce bude mít právo rozvíjet domluvený počet heren podle plánu rozvoje na smluveném území.

Mezi další povinnosti patří vyhledání vhodných prostor. Doporučené jsou haly s vysokými stropy o rozloze 1 500 až 3 000 m². Herny mohou být zprovozněny i v rámci nákupních center. „Předpokládáme, že franšízant bude znát místní trh a zvyky obyvatel daného území,“ říká Edwards s tím, že EHS pomáhá s nalezením vhodného prostoru.

Standardní balíček podpory, se kterou příjemce franšízy může počítat, obsahuje i asistenci při navrhování a instalaci trampolín, zprostředkování a nákup vybavení a dohled nad investičním cyklem. „Nejdůležitější součástí podpory bude trénink, který trvá až dva týdny a je organizován v sídle Sky Zone v Los Angeles. Školení pokrývá všechny aspekty podnikání: Facility management, POS, IT systémy, údržbu a kontrolu nebo marketing a reklamu,“ říká Edwards.

Sky Zone je podle průzkumu Franchise Business Review znám jako světová jednička mezi zábavními parky s trampolínami v interiéru. Jedná se o největší síť tohoto typu v USA a přitahuje různorodou skupinu klientů, mezi něž patří děti, dospělí, sportovci i rekreanti. Nabízí celou řadu aktivit jako například basketbal, volejbal nebo potápění v pěnových kostkách. Vzhledem k originalitě a rozmanitosti obsahu se Sky Zone stala velmi atraktivním místem pro pořádání narozeninových oslav a skupinových akcí.