24.05.2016

Podnikejte hravě

Restaurace Výtopna staví na originálním typu obsluhy, která prostřednictvím vláčků doručí ke stolu nápojovou objednávku. Investice do úprav a vybavení prostor je zhruba 5 milionů korun.

Prosadit se na trhu gastronomie vyžaduje od podnikatelů nemalou dávku invence. Kromě netradičního menu musí také zvyšovat úroveň služeb, aby si udrželi oblibu u stále náročnějších zákazníků. Zcela originálním směrem na trhu gastronomie se vydal koncept restaurací Výtopna, který nabízí obsluhu prostřednictvím modelových vláčků. „V minulém roce se nám podařilo otevřít naši doposud největší restauraci v NC Palladium, kde je našim hostům k dispozici 400 míst k sezení. Nataženo je zde na 1200 metrů kolejí,“ říká o nové restauraci v centru Prahy majitel a autor konceptu restaurací Výtopna Petr Fridrich.

výtopna a lidi v ní Foto Výtopna

Koncept Výtopna má několik patentem chráněných nápadů a užitných vzorů, které provozovatelům garantují trvalou exkluzivitu a charakteristický ráz restaurace.

Koncept Výtopna, který má nyní tři restaurace, by se rád rozšiřoval do krajských měst a měst s minimálním počtem 30 tisíc obyvatel, kde cítí značný potenciál. Zájem má o franšízanty, kteří by byli osobně angažovaní v provozu a měli předchozí zkušenosti s podnikáním v gastronomii. Pro otevření restaurace je třeba zajistit plochu alespoň 200 m², přičemž smlouva se uzavírá na dobu pěti let s možností prodloužení.

Výhoda konceptu spočívá zejména v jeho přitažlivosti pro vysoké počty zákazníků. Přestože koncept vyžaduje poměrně vysoké počáteční náklady, je podle vedení firmy doba návratnosti relativně krátká a pohybuje se od tří let podle velikosti restaurace. Pro výdaje na stavební úpravy a vybavení je třeba počítat s investicí zhruba 5 milionů korun. „Našim partnerům poskytujeme plnou součinnost především v začátcích jejich projektu. Obrátit se ale na nás mohou kdykoliv po celou dobu trvání licence. Samozřejmostí je pro nás poskytování servisu pro modelovou železnici a její software,“ říká o podpoře franšízantům Petr Fridrich.

Jelikož je o koncept Výtopna zájem v zahraničí, chtěl by se management firmy zaměřit nyní právě tímto směrem. „Na Slovensku například zatím nemáme žádnou restauraci naší značky. Registrujeme však nabídky a není proto vyloučeno, že se brzy Výtopna objeví i tam,“ uzavírá výhledem do zahraničí Petr Fridrich.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank