Teta mění tvář

Franšízanti budou profitovat z nového designu prodejen, který sjednocuje celkový prostor a člení ho tak, aby byl nákup co nejpohodlnější. Nový design prodejen mění i osvětlení nebo regálové systémy.
Pátek
03.06.2016
Největší franšízová síť drogerií pokračuje v zásadní přeměně designu. Původní Teta ponese jméno TOP drogerie.
 

Na českém trhu dochází k jednomu z největších rebrandingů jedné značky. Společnost p.k.Solvent, která provozuje jak vlastní, tak franšízové drogerie Teta, totiž v rámci přibližování se zákazníkům postupně ve svých prodejnách vytváří atraktivnější prostředí pro nákup drogistického zboží. Rebranding jedné z největších tuzemských sítí drogerií se týká asi 800 obchodů v Čechách a na Slovensku a celý proces by měl být ukončen v průběhu následujících pěti let.

Vývoj nového designu trval půl roku a zahrnuje kromě duhového loga i nové interiérové vybavení a uspořádání prodejen. "Vybavení bylo testováno na reálné prodejně postavené ve skladové hale. Toto období trvalo šest měsíců a poté následovala fáze realizace“ říká Alice Habartová, marketingová ředitelka společnosti Moris, která má celý proces rebrandingu na starosti.

Pro podnikatele, kteří se nechtěli změny designu zúčastnit, byla vytvořena značka TOP drogerie, která zachovává stávající stav uvnitř prodejny a jedinou novinkou je obměna vývěsního štítu. Počet franšízantů TOP drogerií je asi 80%, počet franšízantů v případě nové Tety tvoří momentálně asi 20%. p.k.Solvent neočekává, že by se síť dále rozšiřovala a v budoucnu se chce zaměřovat především na optimalizaci. Výjimkou by měly být nové drogerie Teta v nákupních centrech, kde by se měly v budoucnu začít objevovat. 

Franšízová síť drogerií Teta se začala rozšiřovat v roce 1996, kdy byla otevřena první franšízová prodejna. Podle Franchising Reportu, který každoročně zpracovává poradenská společnost PROFIT system, bylo pod značkou Teta k začátku roku 2016 na trhu 345 vlastních a 441 franšízových drogerií. S tímto počtem zaujímá drogerie Teta jasné prvenství jako největší franšízový systém v České republice. Na tuzemském trhu drogerií patří Teta ke třem nejoblíbenějším řetězcům spolu s dm drogerí a obchody Rossmann. V oblíbenosti mezi zákazníky drogistického zboží následují ještě hypermarkety Kaufland a Penny Market.

Podle průzkumu společnosti Incoma GfK preferovalo v loňském roce nákupy v samoobslužných drogeriích 42% zákazníků, zatímco 30% domácností nakupovalo v hypermarketech. Následovaly diskonty s 12% a malé samoobsuhy a supermarkety po 6%.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017