Teta mění tvář
Na českém trhu dochází k jednomu z největších rebrandingů jedné značky. Společnost p.k.Solvent, která provozuje jak vlastní, tak franšízové drogerie Teta, totiž v rámci přibližování se zákazníkům postupně ve svých prodejnách vytváří atraktivnější prostředí pro nákup drogistického zboží. Rebranding jedné z největších tuzemských sítí drogerií se týká asi 800 obchodů v Čechách a na Slovensku a celý proces by měl být ukončen v průběhu následujících pěti let.
Vývoj nového designu trval půl roku a zahrnuje kromě duhového loga i nové interiérové vybavení a uspořádání prodejen. "Vybavení bylo testováno na reálné prodejně postavené ve skladové hale. Toto období trvalo šest měsíců a poté následovala fáze realizace“ říká Alice Habartová, marketingová ředitelka společnosti Moris, která má celý proces rebrandingu na starosti.
Pro podnikatele, kteří se nechtěli změny designu zúčastnit, byla vytvořena značka TOP drogerie, která zachovává stávající stav uvnitř prodejny a jedinou novinkou je obměna vývěsního štítu. Počet franšízantů TOP drogerií je asi 80%, počet franšízantů v případě nové Tety tvoří momentálně asi 20%. p.k.Solvent neočekává, že by se síť dále rozšiřovala a v budoucnu se chce zaměřovat především na optimalizaci. Výjimkou by měly být nové drogerie Teta v nákupních centrech, kde by se měly v budoucnu začít objevovat.
Franšízová síť drogerií Teta se začala rozšiřovat v roce 1996, kdy byla otevřena první franšízová prodejna. Podle Franchising Reportu, který každoročně zpracovává poradenská společnost PROFIT system, bylo pod značkou Teta k začátku roku 2016 na trhu 345 vlastních a 441 franšízových drogerií. S tímto počtem zaujímá drogerie Teta jasné prvenství jako největší franšízový systém v České republice. Na tuzemském trhu drogerií patří Teta ke třem nejoblíbenějším řetězcům spolu s dm drogerí a obchody Rossmann. V oblíbenosti mezi zákazníky drogistického zboží následují ještě hypermarkety Kaufland a Penny Market.
Podle průzkumu společnosti Incoma GfK preferovalo v loňském roce nákupy v samoobslužných drogeriích 42% zákazníků, zatímco 30% domácností nakupovalo v hypermarketech. Následovaly diskonty s 12% a malé samoobsuhy a supermarkety po 6%.
PŘEČTI ČLÁNKY
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI