„Franšízant si sám rozhoduje, jaká je nejlepší strategie pro daný region. Vlastní prostory jsou výhodou, nikoliv nutnou podmínkou,“ říká master-franšízantka Michele Leschová.
pondělí
06.06.2016
Franšíza Brick 4 Kids nabízí licence pro školy kreativity. Pro počáteční investici musí podnikatelé počítat s částkou 500 tisíc korun.
 

Jednou z podmínek podnikatelského úspěchu ve vzdělávání dětí je spojení výuky se zábavou, které motivuje děti k dalšímu rozvoji. Takovou formu výuky nabízí stavění modelů prostřednictvím populárních kostek LEGO, kterou na tuzemském trhu šíří koncept Bricks4Kidz. Škola začala nabízet kurzy v roce 2014 v Praze a po pozitivním ohlasu ze strany rodičů a dětí se firma rozhodla rozšířit regionální franšízu na master-franšízu pro celou Českou republiku. Brick4Kidz používá osvědčenou výukovou osnovu, včetně 90 patentovaných modelů pro školky, 180 modelů pro školy a 36 modelů robotiky.

Koncept chce pronikat především do měst nad 100 tisíc obyvatel, přičemž ideálním stavem je podle master-franšízantky Michele Leschové mít tři až čtyři franšízanty v Praze a jedoho franšízanta v každém krajském městě. Vedení firmy ale zároveň upravuje podmínky franšízy tak, aby ji bylo možné nabízet i pro menší města s počtem obyvatel nad 50 tisíc, čemuž by měl odpovídat i nižší vstupní poplatek.

Zájemce o franšízovou licenci by měl být člověk, který má zájem podnikat a baví ho široký záběr činností od samotné výuky, až po organizování kroužků a učitelů. Důležitou vlastností pro úspěšný provoz školy je schopnost navazování a udržení kontaktu se školami, školkami a rodinnými centry. „Vzhledem v uzavírané desetileté smlouvě se franšízant postupně stává součástí komunity a vystupování je naší vizitkou,“ říká Michele Leschová.

Aby si mohl potenciální franšízant vytvořit co nejdetailnější obrázek, nabízí Brick4Kidz seznámení s konceptem. Zájemci mohou využít možnosti konzultace se stávajícími franšízanty a k dispozici jim je i asistence při vytváření finančního plánu. „Po podpisu smlouvy probíhá školení, kde se franšízant seznámí s manuálem a s webovou aplikací. Součástí školení je například vysvětlení organizace a způsobu pořádání kroužků, táborů, narozeninových oslav a způsobů marketingu,“ popisuje přijímací proceduru Michele Leschová.

Brick4Kidz je původem americká franšíza, která byla založena v roce 2008. V dnešní době má na 700 škol ve více než 35 zemích po celém světě. V rámci České republiky je momentálně aktivní jedna master-franšízová licence a jedna subfranšíza, každá spravující svůj region. „Druhou subfranšízu se chystáme podepsat v nejbližší době a povede jí současná lektorka, která má již zkušenosti s výukou a vedením kroužkům,“ uzavírá Michele Leschová s tím, že franšíza v rámci regionu umožňuje týmové vedení o dvou až třech jednotlivcích.