„Obuvi Tamaris se daří i díky nejnovějším technologiím Touch It a Antishokk, které odpovídají moderním nárokům na zdravé obouvání. Právě to ženy oceňují,“ říká obchodní ředitelka Afeli s.r.o. Iva Macháčková.
Středa
08.06.2016
Značka dámských bot Tamaris míří do měst nad 50 tisíc obyvatel. Expandovat chce prostřednictvím obchodů shop-in-shop.
 

Obchodních značek obuvi, které by se v rámci maloobchodního prodeje rozšiřovaly prostřednictvím franšíz, není mnoho, a těch, které se zaměřují pouze na prodej dámské obuvi, je ještě méně. Právě na nabídku takových produktů se zaměřuje společnost Afeli s.r.o., která má od roku 2003 výhradní zastoupení pro dovoz značky dámských bot Tamaris. S obchodními partnery spolupracuje na bázi systémového partnerství, které je nadstandartní, franšízingu podobnou formou spolupráce mezi distributorem a maloobchodníkem.

Pod touto značkou je momentálně provozováno osm monobrandových prodejen a sedm prodejních míst shop-in shop. V lokalitách nad 50 tisíc obyvatel chce Afeli prodávat boty právě formou shop-in-shop. „Hlavním důvodem pro tuto volbu pro menší lokality bylo, že obchody Tamaris se hodí jen do větších měst. V menších městech musí mít prodejna s obuví zastoupení i pánské i dětské obuvi a na to je shop-in-shop ideální,“ říká obchodní ředitelka Afeli Iva Macháčková.

Otevírání nových obchodních ploch je podle obchodní ředitelky podmíněno zejména výběrem vhodného místa, které bude mít dobrou frekvenci průchodnosti a přiměřený nájem. Roli při výběru ale hrají také vlastnosti obchodního partnera. Pro spolupráci formou shop-in-shop se hledá solidní obchodník, který má chuť prodávat boty Tamaris, přičemž s prodejem nemusí mít předchozí zkušenosti. Pro koncept Tamaris storu je už vyžadována zkušenost s maloobchodem, přičemž ideální je takový kandidát, který již s firmou Afeli alespoň dva roky spolupracoval jako obchodní partner.

Úspěšnost konceptu podle Ivy Macháčkové nezajišťuje pouze volba vhodné lokality, ale i osobní iniciativa a silná propagační kampaň. Vždy na jaře a na podzim proto probíhají reklamy na nejsledovanějších českých televizních kanálech a cityligtech. Kromě marketingové podpory partneři získávají například i finanční a hospodářské poradenství. „Tamaris prodejně se daří v každém regionu. Pro úspěch je vždy rozhodující přístup majitele a prodejního personálu,“ říká Iva Macháčková s tím, že Tamaris je nejúspěšnější v Brně, kde má nejvyšší poměr prodaných párů v přepočtu na jednoho obyvatele. Naopak největší slabinou je podle Ivy Macháčkové Praha, kde je Tamaris zatím zastoupen skromně, proto se chce nyní na hlavní město zaměřit.

Pro zprovoznění shop-in-shopu musí zájemci počítat s náklady 400 euro na metr čtverečný, přičemž se do této ceny nepočítají náklady na přepravu a speciální nábytek. V případě, že má obchodník k dispozici větší plochu 150 – 300 m², je možné na takovém místě zprovoznit i multibrand s více shop-in-shopy.