Nakročeno k úspěchu
Obchodních značek obuvi, které by se v rámci maloobchodního prodeje rozšiřovaly prostřednictvím franšíz, není mnoho, a těch, které se zaměřují pouze na prodej dámské obuvi, je ještě méně. Právě na nabídku takových produktů se zaměřuje společnost Afeli s.r.o., která má od roku 2003 výhradní zastoupení pro dovoz značky dámských bot Tamaris. S obchodními partnery spolupracuje na bázi systémového partnerství, které je nadstandartní, franšízingu podobnou formou spolupráce mezi distributorem a maloobchodníkem.
Pod touto značkou je momentálně provozováno osm monobrandových prodejen a sedm prodejních míst shop-in shop. V lokalitách nad 50 tisíc obyvatel chce Afeli prodávat boty právě formou shop-in-shop. „Hlavním důvodem pro tuto volbu pro menší lokality bylo, že obchody Tamaris se hodí jen do větších měst. V menších městech musí mít prodejna s obuví zastoupení i pánské i dětské obuvi a na to je shop-in-shop ideální,“ říká obchodní ředitelka Afeli Iva Macháčková.
Otevírání nových obchodních ploch je podle obchodní ředitelky podmíněno zejména výběrem vhodného místa, které bude mít dobrou frekvenci průchodnosti a přiměřený nájem. Roli při výběru ale hrají také vlastnosti obchodního partnera. Pro spolupráci formou shop-in-shop se hledá solidní obchodník, který má chuť prodávat boty Tamaris, přičemž s prodejem nemusí mít předchozí zkušenosti. Pro koncept Tamaris storu je už vyžadována zkušenost s maloobchodem, přičemž ideální je takový kandidát, který již s firmou Afeli alespoň dva roky spolupracoval jako obchodní partner.
Úspěšnost konceptu podle Ivy Macháčkové nezajišťuje pouze volba vhodné lokality, ale i osobní iniciativa a silná propagační kampaň. Vždy na jaře a na podzim proto probíhají reklamy na nejsledovanějších českých televizních kanálech a cityligtech. Kromě marketingové podpory partneři získávají například i finanční a hospodářské poradenství. „Tamaris prodejně se daří v každém regionu. Pro úspěch je vždy rozhodující přístup majitele a prodejního personálu,“ říká Iva Macháčková s tím, že Tamaris je nejúspěšnější v Brně, kde má nejvyšší poměr prodaných párů v přepočtu na jednoho obyvatele. Naopak největší slabinou je podle Ivy Macháčkové Praha, kde je Tamaris zatím zastoupen skromně, proto se chce nyní na hlavní město zaměřit.
Pro zprovoznění shop-in-shopu musí zájemci počítat s náklady 400 euro na metr čtverečný, přičemž se do této ceny nepočítají náklady na přepravu a speciální nábytek. V případě, že má obchodník k dispozici větší plochu 150 – 300 m², je možné na takovém místě zprovoznit i multibrand s více shop-in-shopy.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Rodiče malých dětí jsou velmi loajální zákazníci. Najdou-li značku oblečení, která jim vyhovuje, jsou jí věrní. Sází na to i franšíza Coccodrillo.
Prosadit se v módní branži je v současnosti velmi obtížné. Řešením pro ty, co s tím chtějí začít, může být franšíza, třeba značky Esotiq.
„Pro zahájení franšízového podnikání je vhodná každá doba," říká Petra Tománková, manažerka pro rozvoj obchodní sítě pracovních oděvů Ardon.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Jedinečnost z druhé ruky
Oblečení ze second handu je vždy jedinečné. Není to jako když všichni nakupují v jednom obchodě a pak má každý to stejné oblečení. Já má ráda second hand...
Malá velikost, velký zákazník
Nabízím k převzetí franchisovou prodejnu 5.10.15. Více informací na tel. 607 975 186
Oblečení s vlastním stylem
Zdravím .poraďte jak otevřít svůj obchod cipo baxx
MZGZ neúčtuje
Příspěvek byl smazán vzhledem k reklamnímu sdělení. Redakce Franchising.cz
Jak kontaktovat poskytovatele franchisingu
Zdravím,rád bych se zeptal, jak vlastně předání mého kontaktu poskytovali franchisigu probíhá. Měl bych zájem o konkrétního poskytovatele a dozvěděl se bližší...
Luxus z jihu
lidicky krasny e shop www.hgmbizuterie.cz
Z Loun do Karlových Varů
I would like to ask you, when are you plannnig to open your new shop in Karlovy Vary. It will be take place this year? Thanks you for your answer.
Láska, vášeň i peníze
Tento koncept se mi velmi líbí a přeji Vám hodně zdaru při Vaši práci.Bc.Martina Mikšíková www.zdravetelozdravyduch.webnode.cz