14.06.2016

Byznys s volnou rukou

Makléřská síť INSIA dává partnerům možnost nastavit si vlastní obchodní cíle. V současnosti má na 380 kanceláří v Čechách a na Slovensku.

Statistiky dokládají, že spolu s ekonomikou se dařilo v roce 2015 i českému pojistnému trhu. Potvrzují to i data společnosti INSIA, která rostla zejména v segmentu neživotního a havarijního pojištění a v oblasti tzv. povinného ručení. Zatímco tyto tři produkty se ukázaly jako profitabilní, nastal v minulém roce pokles u běžně placeného pojištění a to nejen v důsledku daňových změn, ale také kvůli tlaku veřejnosti a diskuzím o vysokých provizích v oblasti životního pojištění. Přesto INSIA dosáhla v minulém roce dle konsolidované účetní uzávěrky dynamického růstu tržeb ve výši 20,2%.

Insia_interiér Foto INSIA

V kategorii pojišťovací makléř roku 2015 se INSIA umístila na druhém místě a podle serveru oPojištění.cz jí patří druhá příčka i v žebříčku TOP 30 největších pojišťovacích makléřů.

V současné době má INSIA přes 380 kanceláří v Česku a na Slovensku. Nárůst počtu nových partnerů je přitom podle generálního ředitele Ivana Špirakuse pozvolný, protože na potenciální partnery jsou kladeny vysoké nároky jak po stránce profesní, tak etické. „Kromě požadavků na odbornost a pečlivého prověřování potenciálních partnerů při vstupu do sítě je důvodem důsledná kontrola kvality. Partnerství v síti INSIA považujeme za exkluzivní a pokud partneři nesplňují vysoké nároky, musí bohužel odejít,“ říká o podmínkách spolupráce generální ředitel Špirakus.

Společnost INSIA buduje síť kanceláří, které jsou všechny postaveny na principu franšízingu. Svým partnerům nabízí možnost samostatného podnikání, ve kterém si sami určují výkon a nejsou tak tlačeni k dosažení nastavených obchodních výsledků. Mezi atraktivní prvky konceptu patří i to, že INSIA neúčtuje vstupní licenční poplatek. Přes tyto pobídky se však firma potýká s malým počtem kvalitních kandidátů. „Jako řada jiných společností narážíme na nedostatek vhodných kandidátů, kteří mají jak zkušenosti v oboru, tak dostatečné podnikatelské myšlení,“ komentuje personální faktory bránící dalšímu růstu Ivan Špirakus.

V blízké budoucnosti se chce INSIA dále zaměřovat na zvyšování komfortu práce makléřů a vytváření obchodních nástrojů pro zefektivnění prodeje. Za tím účelem vyvíjí nové služby pro franšízanty. „Inovujeme naše obchodní a provozní systémy a přinášíme nové exkluzivní produkty. Z posledních bych zmínil cestovní pojištění pro firmy INSIA Travel a přímé sjednávání autopojištění z našeho on-line srovnávače,“ uzavírá novinkami Ivan Špirakus.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank