Magazín Entrepreneur zařadil restaurace Denny´s mezi 10 nejlepších franšízových systémů. Koncept nabízí tři typy prostor podle velikosti: malé, standardní restaurace nebo tzv. drive thru pro frekventované komunikace.
Středa
15.06.2016
Denny´s podává americkou kuchyni všem generacím už více než šest desítek let. Nyní nabízí exkluzivní licenci pro tuzemský trh.
 

V roce 1953 otevřeli Harold Butler a Richard Jezak stánek s koblihami v kalifornském městě Lakewood a pojmenovali ho Danny´s Donuts. Butlerovým mottem bylo podávat nejlepší kávu, dělat nejlepší koblihy a poskytovat skvělý servis 24 hodin denně. Po několika desetiletích se jejich podnikání rozrostlo z jednoho stánku na síť restaurací, která se nachází na 2100 místech ve 14 zemích. Od roku 1961 nesou rodinné podniky jméno Denny´s Restaurants a jsou všeobecně známým synonymem pro setkávání lidí všech generací.

První franšíza byla otevřena o deset let později v roce 1963. Podle Williama Edwardse, ředitele společnosti Edwards Global Systems (EGS), která značku Denny´s zastupuje v regionu střední Evropy, se firma začala rozvíjet prostřednictvím franšízy, aby rychleji pronikala na trh a díky inovacím účinněji navyšovala příjmy. V loňském roce se přitom společnosti podařilo kromě zisku zvýšit i počet franšízových jednotek.

Potenciálnímu partnerovi je nyní exkluzivně nabízena licence pod podmínkou, že bude schopen uvést do provozu alespoň pět nových restaurací. Investice na zprovoznění jedné restaurace je odhadována na jeden milion dolarů, přičemž franšízant hradí měsíční franšízový poplatek 5,25% z hrubého příjmu. Podmínkou je rovněž, že podnikatel investuje 3,75% z hrubého obratu všech restaurací do marketingu. EGS odhaduje, že návratnost investice je okolo 2 let.

„Ideálním kandidátem pro udělení franšízy je silná a tržně orientovaná společnost, která má již zkušenosti s tímto druhem gastronomie, tj. ze sektoru potravin a nápojů, nebo se musí jednat o společnost se zkušeností s řízením velké gastronomické značky. Je samozřejmostí, že musí mít přístup k dobré lokalitě, protože je žádoucí, aby byly restaurace v centrální části města. V neposlední řadě musí být zájemce seznámen se západními standardy servisu a kvality potravin a mít přístup k dodavatelským řetězcům,“ říká o podmínkách spolupráce William Edwards.

Franšízový koncept Denny´s nabízí několik formátů restaurací, jejichž rozloha se může pohybovat mezi 70 až 800 m². Nejmenší formát, který obvykle nepřekračuje 250 m², se nachází nejčastěji v nákupních centrech, na letištích nebo v prostorách univerzit. Takzvané Great Denny´s restaurants, které mají již několik set metrů čtverečných plochy, jsou obvykle samostatné restaurace, nebo umístěné ve velkých nákupních centrech. Třetí typ, Denny´s on-the-go restaurace, je v rozsahu 250 až 500 m² a je vhodný zejména na dálnice nebo velké křižovatky.

Franšízor nabízí partnerovi podporu při hledání vhodné lokality a v procesu navrhování designu interiérů. Franšízový balíček zahrnuje také školení a obchodní a marketingovou podporu. Školení se koná v USA a trvá od osmi do 12 týdnů, přičemž minimálně tři lidé z managementu ho musí podstoupit. V jeho průběhu se seznámí s managementem restaurace a se systémem řízení. Následně získá franšízant přístup k marketingovým kampaním, které mohou být upravovány pro místní trh.

Strategie restaurací Denny´s zahrnuje podle Williama Edwardse expanzi značky nejen v regionu střední a východní Evropy, ale i Asii nebo na Středním východě. Ročně obslouží restaurace Denny´s více než 32 milionů zákazníků.


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015