Pošta Partner roste
Česká pošta pokračuje v nastartovaném trendu převádění vlastních poboček na partnerské. Poté, co v minulých letech revidovala partnerský systém, který narážel na nesouhlas obcí, představila v roce 2015 upravený projekt Pošta Partner, od kterého si slibuje větší zájem ze strany potenciálních provozovatelů. Revidovaný projekt nyní nabízí například vyšší finanční motivaci v podobě bonusů za rozšíření hodin pro veřejnost nebo nižší sankce za nedodržení smluvních podmínek.
Cílem postupné přeměny má být stav, kdy budou partnerské pobočky počtem převyšovat kmenová místa. V současnosti provozuje Česká pošta na 3200 poboček, z nichž by mělo zůstat k roku 2025 jen 700 páteřních a zbylých 2500 má být spravováno partnersky. Česká pošta se tak nechystá síť redukovat, ale postupně přeměňovat obchodní model za zachování stávajícího počtu pošt. „Do konce předchozího roku se počítalo s transformací 60 pošt. Počet podepsaných smluv byl přitom 72, což výrazně předčilo původní očekávání,“ informuje o změnách mluvčí České pošty Matyáš Vitík.
Projekt transformace se týká především menších obcí. Výhodou partnerství v těchto lokalitách je podle mluvčího Matyáše Vitíka především flexibilita, která provozovatelům umožňuje reagovat na konkrétní podmínky a zvyklosti v dané obci, například přizpůsobením otevírací doby nebo určením rozsahu hodin pro veřejnost. Ten přitom nesmí podle smlouvy klesnout pod požadované minimum.
Kritici transformace poukazují na to, že přeměna poboček na partnerské může zejména v malých obcích znamenat omezení rozsahu služeb. Aby se předešlo případným soudním sporům, požadují obce garanci rozsahu služeb a, v případě neúspěchu, opětovné převzetí pobočky pod správu České pošty. „S ohledem na probíhající jednání jak s obcemi, tak se soukromníky nemůžeme blíže specifikovat lokality, kterých se přeměna týká. Záleží vždy na konkrétním případě a jedná se o dvoustranné, rovnocenné jednání,“ komentuje vyjednávání mluvčí Matyáš Vitík s tím, že plán pro letošek je 200 nových smluv s externími stranami na provozování Pošty Partner.
PŘEČTI ČLÁNKY
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Výrobce oken VPO Protivanov nabízí svým partnerům zásadní konkurenční výhodu. 30 let na trhu se zapsalo do povědomí zákazníků.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI