Sázíme na poctivou gastronomii

Pondělí
27.06.2016
S Janem Hummelem, spolumajitelem sítě Home Office Bistro & Coffee, jsme v rozhovoru diskutovali o filozofii firmy nebo o typickém franšízantovi mladého konceptu.
 

Jak hodnotíte vývoj na trhu kaváren a gastronomie za posední rok?
Trh kaváren a gastronomie je stále velmi progresivní. Jedná se o konkurenční prostředí, kde není prostor dělat chyby, i kvůli tomu, že povědomí spotřebitelů o kvalitě produktů stále stoupá a to vytváří velký tlak na provozovatele kaváren. My jsme se rozhodli na tento trend reagovat inovativním konceptem Home Office Bistro & Coffee, který je založen na systému fast-casual. Princip fast-casual vychází z omezení servisu, na který jsou zákazníci zvyklí ze standardních restaurací, ale zároveň si uchovává vysokou kvalitu nabízených pokrmů. Vysoká kvalita potravin znamená, že v našem konceptu nepoužíváme mražené polotovary a jídla nesmažíme, jak tomu bývá v klasických fastfoodech. Pro zajímavost trh fast-casual od roku 1999 vzrost o 550 %, tedy více než desetkrát oproti trhu s fastfoodem.

Co se podařilo a v čem byste se chtěli zlepšit?
Podařilo se nám úspěšně otevřít prvních pět provozoven, které zaznamenávají stále se zvyšující tržby. Tento trend tak potvrzuje náš původní odhad potenciálu trhu fast-casual. Prostor pro zlepšení vidíme v inovacích nabídky sortimentu tak, aby byla pro spotřebitele stále atraktivnější.

TeaGeschwendner pani vita

"V budoucnu určitě plánujeme s konceptem expandovat i mimo Prahu. Dokonce se nám již ozývají mimopražští zájemci. Krátkodobé cíle však jsou zaměřeny na hlavní město," říká spoluzakladatel konceptu Home Office Bistro & Coffee Jan Hummel.

Na jaké produkty Home Office Bistro sází? Daří se s tímto sortimentem zvyšovat obrat?
Sázíme na čerstvé, kvalitní suroviny. Vyhýbáme se smažení, konzervám či polotovarům. Provoz Home Office reaguje na denní režim zákazníků. Ráno si u nás vychutnají snídani, například. v podobě čerstvých vajec na různé způsoby přípravy či v podobě velmi oblíbených domácích palačinek. V poledne na vás čekají kvalitní bistro-jídla a domácí polévky a v odpoledních hodinách si můžete vybrat z celodenní nabídky čerstvých salátů, panini, quichů nebo se potěšit sladkým dortem k právě umleté kávě. Ve večerních hodinách pak přichází čas na sklenku vína. I díky tomu, že nabídku přizpůsobujeme dennímu režimu, se nám daří zvyšovat celkovou obrátkovost sortimentu.

Kde se konceptu Home Office Bistro daří nejvíce?
Tam, kde zákazníci ocení kvalitní a poctivou gastronomii. Cítíme pozitivní ohlasy od lidí, kteří v blízkosti bistro-kavárny pracují a pravidelně k nám chodí na oběd. Daří se nám ve frekventovanějších lokalitách, v centru města nad 50 000 obyvatel, například v obchodních centrech, poblíž kancelářských komplexů či vysokých škol.

Máte zkušenost se získáváním franšízantů pro koncept Frutisimo. V čem je dnes situace jiná? Má nízká nezaměstnanost vliv na získávání nových franšízantů?
Situace není zásadně odlišná. Koncept je aktuálně zaměřený na Prahu, kde je nezaměstnanost rekordně nízká. Pociťujeme, že to má vliv na typ nových franšízantů, kteří k nám přecházejí především z korporátní sféry. Zájem o koncept, ačkoli je mladý, se však stále zvyšuje.

Podařilo se otevřít nějaké nové prodejny, kolik z nich je franšízových?
Nejnovější bistro-kavárnu, jsme otevřeli v březnu letošního roku na pražské frekventované lokalitě Anděl, v ulici Radlická. Zde se nám podařilo spojit koncept Home Office zároveň s ovocným barem Fruitisimo. V současné době máme pět bistro-kaváren Home Office, z nichž jsou dvě franšízové. V tomto roce plánujeme otevřít celkem 10 nových provozoven.

Jak vypadá ideální franšízant a jaké požadavky musí splnit, aby se mohl stát franšízantem?
Je to člověk, který se od začátku dokáže ztotožnit s filozofií a zaměřením našeho konceptu. Má reálná očekávání a vlastní představy o podnikání. Je obchodně a provozně zaměřený, se schopností efektivně řídit tým zaměstnanců.

Chystáte pro zákazníky a franšízanty nějaké novinky pro tento rok?
Novinky pocítí především zákazníci. Připravujeme sezónní obměnu produktů a budeme testovat večerní provoz vybraných bistro-kaváren.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014