S chutí do podnikání
Podmínkou úspěšného podnikání v oblasti sýrů a delikates je schopnost udržovat kvalitu produktů, které v jiných obchodech nejsou k dostání. Strategie specializace se úspěšně drží společnost Boutique Gurmán, která působí na trhu již od roku 2007. Po celou tuto dobu se jí daří neustále obměňovat zákaznicky atraktivní sortiment. Firma si pro tento rok stanovila několik cílů, z nichž první prioritou je stabilizace sítě obchodů.
Protože se Boutique Gurmán v minulých letech značně rozrostl, pracuje nyní vedení firmy na harmonizaci dodávek zboží a zdokonalování vnitřní komunikace. Rozšiřování sítě bude podle vyjádření managementu probíhat nadále obezřetně. „Z vlastní zkušenosti víme, že ne s každým můžeme spolupracovat. Zájemce o franšízu si tedy vybíráme. Chceme raději deset dobrých, prosperujících obchůdků, než třicet nešťastných majitelů,“ říká majitel firmy Martin Svačinka s tím, že by franšízu rádi rozšířili do měst, kde ještě sýrové speciálky nepůsobí. Nyní vlastní centrála čtyři prodejny ve Frýdku-Místku a jednu v Ostravě, franšízových prodejem je momentálně 19.
Kromě stálého doplňování sortimentu se Boutique Gurmán zaměřuje na větší viditelnost konceptu. Proto se v poslední době sýraři účastnili různých gurmánských veletrhů a výstav. Na společenských akcích jako jsou např. Salima Brno, pražské Víno&Delikatesy nebo Colours of Ostrava nabízeli návštěvníkům výrobky z vlastního sortimentu. K vlastní propagaci využívá centrála i úspěšné degustace nabízené majitelům rekreačních chat, hotelů i firem. „V podstatě každý si může objednat naše sýraře, kteří přijedou, nazdobí prostory a předvedou svou sýrařskou show,“ říká Martin Svačinka s tím, že velký úspěch u zákazníků má krájení Parmazánu nebo chorvatského prštuta.
V neposlední řadě je trvalým cílem to, aby si mohli zákazníci vybírat ze zboží, které se jinde nedá sehnat. Proto zástupci centrály cestují do Holandska, Itálie či Istrie, kde vyhledávají dosud neznámé sýry, delikatesy a vína. „Z posledních novinek, kterými se chystáme doplnit pulty vlastních a franšízových obchodů, budou vína z vinařství pana Skoupila, nové čokolády, nebo olivový olej řecké společnosti Apollonia,“ uzavírá novinkami Martin Svačinka.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!