pondělí
18.07.2016
Franšíza Fitness food menu plánuje uvést do praxe centrální marketing a připravuje expanzi do Polska.
 

Stabilita trhu systémového stravování je v současnosti příčinou toho, že pro firmy podnikající v této oblasti je stále složitější dosahovat zásadních výsledků. Musí se zaměřovat na zdokonalování nabídky a velkou péči musí věnovat i centrálnímu marketingu. To potvrzuje i franšíza Fitness food menu, která dodává krabičkovou dietu převážně stálým zákazníkům, přičemž jen malé procento zkouší služby jiných firem. „V roce 2016 jsme zaznamenali meziroční růst o 8 – 17 % v závislosti na ročním období,“ komentuje nárůst zákazníků majitel franšízy Fitness food menu Tomáš Volf.   

Z bodů na nichž by centrála chtěla nejvíce zapracovat, stojí na prvním místě instalace pravidel pro centrální marketing, který si firma předsevzala rozvinout v příštím roce. „Současně chceme nabízet novou sérii školení pro franšízanty v lokálním marketingu,“ říká Tomáš Volf s tím, že poptávka ze strany zájemců po franšízových licencích je evidována každý měsíc, přičemž asi 90% nabídek je nakonec využito. Do tohoto čísla jsou však podle majitele zahrnováni pouze vážní zájemci, s nimiž je zahájeno osobní jednání a nezahrnuje přitom ty, kteří se informují telefonicky či e-mailem. „V neposlední řadě plánujeme po přípravách expandovat do Polska, a to již příští rok,“ popisuje cíle Tomáš Volf.

Podpisem franšízové smlouvy nevstupuje podle managementu firmy franšízant do neznáma, protože je již předem seznamován s procesy, které při zakládání pobočky následují. Centrála franšízantům vyhrazuje odpovědného člověka, který je dané pobočce k dispozici do doby prvního výrobního týdne. Samotný proces založení začíná v den podpisu, kdy se sestavuje předpokládaný časový harmonogram, následně franšízant absolvuje sérii školení pro majitele, výrobu, provoz a distribuci. „S naší asistencí se rovněž vybírají prostory a sestavuje se rozpočet výroby tak, aby respektoval původní investici,“ popisuje podporu franšízantům Tomáš Volf.

K franšízovému systému neodmyslitelně patří průběžná pomoc, která je také nedílnou součástí konceptu Fitness food menu. Tato podpora zahrnuje pravidelné porady, možnost podílet se na tvorbě strategie nebo zdarma odborné školení po celou dobu spolupráce. Aktuálně má Fitness food menu 27 výrobních míst, z nichž pět je evidováno pro slovenský trh. Výrobní místa obsluhují 72 měst na českém a 16 na slovenském trhu.