TOP 10 globálních franšíz

Mezi hlavní hodnocená kritéria patřil počet franšízových jednotek, stáří systému, úroveň zisku z prodeje, ale i stabilita firmy a aktuální růst. Dalšími zohledněnými kritérii byly politika firmy vůči životnímu prostředí a podpora franšízantům.
Pátek
22.07.2016
Portál FranchiseDirect.com zveřejnil výsledky nejúspěšnějších mezinárodních konceptů. Prvních pět příček náleží fastfoodu.
 

Portál FranchiseDirect.com sestavuje každoročně žebříček předních, mezinárodně aktivních franšízových systémů. Z rozsáhlého srovnávacího materiálu vyplynulo, že na prvním místě světového žebříčku se umístil fastfoodový gigant McDonald´s, následovaný sendvičovým řetězcem SUBWAY. Třetí místo obsadil specialista na pokrmy z kuřecího masa KFC. Z žebříčku rovněž vyplývá, že prvních pět míst náleží fastfoodovým řetězcům. První pětku totiž uzavírá Burger King a Pizza Hut.

Do první desítky se dostal rovněž obchod se smíšeným zbožím 7-Eleven, který zákazníkům nabízí širokou paletu výrobků včetně těch, které v obchodech tohoto typu běžně nejsou k dostání. Druhou půli první desítky uzavírají hotelové franšízy, mezi nimiž bychom našli i u nás známé Hilton Hotels & Resorts. S jedinou výjimkou v top žebříčku mají systémy společné to, že jsou to původní americké brandy. Neamerickou značkou v top žebříčku je britský koncept Intercontinental Hotels, následovný francouzským retailovým brandem Group Casino, který se umístil na dvanácté příčce.

Ze srovnání rovněž vyplývá, že americkému franšízovému trhu jasně dominují franšízy podnikající v gastronomii, které tvoří téměř třetinu konceptů v první stovce (32 konceptů). Druhým nejúspěšnějším oborem jsou franšízy zaměřené na úklid (11), následují automobilové franšízy (8) a hotelové franšízy (5). V první padesátce žebříčku nalezneme i některé značky, které působí na českém trhu. Kromě klasických fastfoodových restaurací jsou to například realitní kanceláře Century 21 (20) a RE/MAX (45) nebo obchody s produkty podporujícími štíhlou linii Naturhouse (47).

Celý žebříček naleznete zde.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017