08.08.2016

Máme osvědčený a fungující koncept

Roční působení značky Body Express včetně atraktivity nové metody zpevnění svalů hodnotí v rozhovoru týdne zakladatel konceptu Tomáš Krmíček.

Můžete zhodnotit činnost konceptu za poslední rok?
Franšízový systém Body Express byl dokončen v první polovině roku 2015. Máme tedy za sebou přibližně rok činnosti. Výsledkem jsou celkem 4 pobočky, z nichž nejstarší funguje rok a nejmladší právě odstartovala. Vzhledem k tomu, že působíme na nově se tvořícím trhu s EMS studii (EMS = elektrická stimulace svalů, pozn. red.), je to vývoj velice zajímavý a rychlý. V rámci trhu můžeme mluvit o nárůstu ve stovkách procent za rok. Stejně tak jednotlivá studia sítě Body Express vykazují nárůst klientů v desítkách až stovkách procent měsíčně.

Co se podařilo a na čem byste rádi zapracovali?
Na začátku jsme pracovali s dvěma hlavními zdroji informací. Velice cenné informace nám poskytla ve světě nejúspěšnější síť EMS studií, působící mnoho let v německy mluvících zemích. Druhým zdrojem byly naše více než 15 leté zkušenosti z trhu fitness, kde jsme provozovali členský fitness klub. Společně pak tyto informace daly základ pro cíle, metodu a procesy fungování studií Body Express. Celý systém nám pomáhal zpracovat franšízový poradce podle českých i evropských franšízových standardů. V pilotním provozu jsme vše ověřili a doladili a nyní máme osvědčený fungující koncept.

"Z ekonomického hlediska jde o velmi efektivní koncept. Na 50m² s kompletní investicí 980 000 dosahuje zaběhnuté studio měsíčních tržeb mezi 150-350 tisíci. Při dodržení všech postupů je návratnost kompletní investice do 1 roku od otevření," říká Tomáš Krmíček.

V čem je koncept pro franšízanty atraktivní?
Zaměřili jsme se na ryzí a nejefektivnější způsob tréninku s EMS, aby klienti měli co nejlepší výsledky a přitom obětovali pouze 20 minut svého času týdně. Efektivitu tréninku s EMS jsme doplnili o stejně efektivní procesy uvnitř každé provozovny. V oblasti osobních služeb a práce s lidským tělem není jednoduché nastavit a dodržovat standardy na všech úrovních. Podívejte se na tradiční fitness trh. Každý to dělá jinak, každý si tak trochu dělá, co chce. A klient často nemá představu, co za své peníze vůbec dostane. Zejména trenéři mají vždy tendenci vnášet do provozu svůj vlastní (jiný) pohled na věc. Často v přímém rozporu se zájmy provozovatele. V Body Express se nám podařilo vytvořit takový systém, který je velmi vstřícný a přátelský ke klientům, ale zároveň stojí na přesných standardech. Provozovatel se tak vždy může spolehnout, že jeho studio šlape, jak má.

Jaký evidujete zájem potenciálních partnerů o vaši licenci?
V tuto chvíli máme studia v Praze a v Brně. V několika dalších městech jednáme s potenciálními partnery. Tempo otevírání nových poboček chceme do konce roku zdvojnásobit. Máme takový koncept, který se hodí i do menších měst. A to jak strukturou, tak rozsahem potenciálních klientů.

Jsou nějaké faktory bránící šíření konceptu?
Obecné povědomí o EMS je zatím docela malé. Jde v Česku o novinku v oblasti udržování těla v kondici. Trh je zatím téměř prázdný. Proto musíme někdy dělat i osvětu. Nejen že vysvětlujeme Jak, ale je třeba vysvětlit i Co.

Jak pomáháte franšízantům v podnikání?
Franšízant od nás dostane kompletní „noty“, jak na to. Samozřejmostí je zpracovaná Provozní příručka, design studia i vybavení. Pomůžeme s výběrem místa provozovny, na potřebnou oblast získá exkluzivitu území. Nemalou pomocí je automatizovaný rezervační a informační systém a centrální marketing jak v odborných médiích, tak na internetu a sociálních sítích. Klíčem úspěchu je však hlavně perfektně vytrénovaný personál. Otevření nového studia předchází rozsáhlé školení týmu, v průběhu provozu pak průběžná školení, hot linka nebo moderované odborné fórum. Klient vždy musí vidět, že jeho trenér je nejen přátelský a lidský, ale i odborně erudovaný.

Na jakém produktu franšízanti nejvíce vydělávají?
Nabídka studia Body Express je jednoduchá, tvoří ji výhradně služby. Nejčastější z nich je aktivace svalů celého těla 1x20 minut týdně v rámci programu EMS Znám nabízeného samostatně nebo v rámci několikatýdenních programů. Ušetříme lidem hodiny a hodiny dřiny ve fitness centru a navíc s lepším výsledkem.

Kolik máte celkem poboček a kolik je franšízových?
Celkem 4 pobočky, z toho 2 franšízové.

Plánujete otevírat nové franšízové pobočky?
Ano, zájem máme obecně o sídla nad 10 tisíc obyvatel nebo i menší v okolí velkých měst.

Chystáte pro franšízanty a zákazníky nějaké novinky?
Sama metoda EMS je obrovská novinka. A ještě nějaký čas zůstane.

 

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank