Za jednorázovou licenci zájemci zaplatí 50 tisíc korun a počítat musí i 250 tisíci na počáteční investice do přizpůsobení prodejny dle standardů značky.
Úterý
02.08.2016
Obchody s čokoládou a marcipánem Bon Bon umožňují franšízantům volně doplňovat sortiment. Na podzim připravují prodej speciálních 3D pralinek.
 

Úspěšně podnikat se specifickým sortimentem jako je čokoláda a marcipán je těžké, nikoliv však nemožné. To dokládá i původně český koncept Bon Bon, který je již osmým rokem stabilním hráčem na tuzemském trhu potravin. V rámci svých podnikatelských aktivit spustila centrála paralelní franšízový projekt Café Budík zaměřený na rozvoj kaváren, přesto však investuje nemalou energii do rozvoje sítě Bon Bon, například v podobě přípravy novinek plánovaných na podzimní sezónu.

V nedávné době se firmě podařilo otevřít vlastní obchod v okrajovém nákupním centru v Praze, který je podle spolumajitelky konceptu Bon Bon Petry Kovandové důkazem toho, že se obchodům může dařit i v menších nákupních centrech. Šíření značky sice podle ní na jednu stranu brání nedostatek obchodních prostor v nákupních centrech, o které je mezi obchodníky velký zájem, na druhou stranu jsou ale tyto prostory levnější než dříve a pronájem je tak pro franšízanty přístupnější.

Vedení firmy se snaží franšízanty oslovovat příběhem a osobním přístupem, který investuje všechnu energii do provozu maloobchodů a do vlastní výroby. „Nefungujeme tak, že bychom jen prodali licenci. Zpočátku za franšízanty osobně jezdíme, probíráme s nimi detaily, radíme jim jaké používat technologie nebo jim dáme kontakt na našeho architekta. Na počátku radíme i s výběrem vhodného místa,“ komentuje podporu pro franšízanty Petra Kovandová.

Potenciální zájemci by se měli připravit na skutečnost, že úspěšná franšíza závisí na individuálním přístupu personálu i jich samých. Výhodou konceptu je, že není vhodný pouze pro velká nákupní centra, hodí se ale i do menších měst, pokud podnikatel se sortimentem pracuje a dokáže ho doplnit o další zboží. Tím mohou být například zákusky dezerty nebo víno. Čokoláda a pralinky však musí nést značku Bon Bon.

Na poprázdninové období firma chystá několik novinek. Plánuje připravovat krabičky s pralinkami podle požadavků firem a od září bude spuštěna výroba 3D pralinek s logem či obrázkem na horní straně. „Tak dokážeme přenést nějakou informaci nebo předmět na pralinku. Když nám zákazník pošle například malé autíčko, dokážeme pralinku s tímto předmětem vyrobit,“ uzavírá Petra Kovandová. V současnosti má koncept v Česku 7 franšízových a 8 vlastních obchodů, na Slovenku je momentálně 6 franšízových poboček.