Investovat s chutí
Úspěšně podnikat se specifickým sortimentem jako je čokoláda a marcipán je těžké, nikoliv však nemožné. To dokládá i původně český koncept Bon Bon, který je již osmým rokem stabilním hráčem na tuzemském trhu potravin. V rámci svých podnikatelských aktivit spustila centrála paralelní franšízový projekt Café Budík zaměřený na rozvoj kaváren, přesto však investuje nemalou energii do rozvoje sítě Bon Bon, například v podobě přípravy novinek plánovaných na podzimní sezónu.
V nedávné době se firmě podařilo otevřít vlastní obchod v okrajovém nákupním centru v Praze, který je podle spolumajitelky konceptu Bon Bon Petry Kovandové důkazem toho, že se obchodům může dařit i v menších nákupních centrech. Šíření značky sice podle ní na jednu stranu brání nedostatek obchodních prostor v nákupních centrech, o které je mezi obchodníky velký zájem, na druhou stranu jsou ale tyto prostory levnější než dříve a pronájem je tak pro franšízanty přístupnější.
Vedení firmy se snaží franšízanty oslovovat příběhem a osobním přístupem, který investuje všechnu energii do provozu maloobchodů a do vlastní výroby. „Nefungujeme tak, že bychom jen prodali licenci. Zpočátku za franšízanty osobně jezdíme, probíráme s nimi detaily, radíme jim jaké používat technologie nebo jim dáme kontakt na našeho architekta. Na počátku radíme i s výběrem vhodného místa,“ komentuje podporu pro franšízanty Petra Kovandová.
Potenciální zájemci by se měli připravit na skutečnost, že úspěšná franšíza závisí na individuálním přístupu personálu i jich samých. Výhodou konceptu je, že není vhodný pouze pro velká nákupní centra, hodí se ale i do menších měst, pokud podnikatel se sortimentem pracuje a dokáže ho doplnit o další zboží. Tím mohou být například zákusky dezerty nebo víno. Čokoláda a pralinky však musí nést značku Bon Bon.
Na poprázdninové období firma chystá několik novinek. Plánuje připravovat krabičky s pralinkami podle požadavků firem a od září bude spuštěna výroba 3D pralinek s logem či obrázkem na horní straně. „Tak dokážeme přenést nějakou informaci nebo předmět na pralinku. Když nám zákazník pošle například malé autíčko, dokážeme pralinku s tímto předmětem vyrobit,“ uzavírá Petra Kovandová. V současnosti má koncept v Česku 7 franšízových a 8 vlastních obchodů, na Slovenku je momentálně 6 franšízových poboček.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!