Partneři sítě UniCredit Bank skládají vratnou kauci ve výši 500 tisíc korun a v podobné výši se pohybují i provozní náklady v prvních několika měsících provozu.
Čtvrtek
04.08.2016
UniCredit Bank završila růst pobočkové sítě a chce se soustředit na vytváření atraktivních produktů pro zákazníky a rozvoj online distribučních kanálů.
 

Bance UniCredit se v průběhu pětiletého období budování sítě podařilo pokrýt většinu území Česka a celkové číslo 151 poboček je podle vyjádření společnosti třeba pokládat za konečné. Namísto dalšího rozšiřování se hodlá zaměřovat na inovaci produktové nabídky. Další rozšiřování vlastní nebo partnerské sítě neplánujeme. Momentálně ale v pilotním provozu testujeme nový koncept bankovních kiosků v obchodních centrech s omezenou produktovou nabídkou. První kiosky najdou naši klienti v pražských Letňanech a na Slovensku v Nitře,“ říká mluvčí UniCredit Bank Petr Plocek.

Partneři vstupující do sítě získávají podle mluvčího kompletně vybavené obchodní místo včetně potřebného IT vybavení a iQ bankomatu třetí generace, který nabízí základní hotovostní operace 24 hodin denně. Z počátku je partnerům poskytována i cílená marketingová podpora, zodpovědnost za regionální propagaci však postupně přechází na místní pobočky. Koncept partnerům nabízí kromě kvalitní a zavedené značky možnost postavit vlastní podnikání na poskytování inovativních bankovních produktů, přičemž mají rovněž možnost zapojit se do systému vzdělávání a získávají i podporu specialistů při řešení jednotlivých obchodních případů.

Zájemci o provoz partnerské pobočky musí mít především kvalitní znalost konkrétního regionu a musí rovněž disponovat širokou sítí kontaktů. Základní podmínkou je trestní a finanční bezúhonnost. Za ideálního kandidáta je považován takový podnikatel, který má prokazatelné zkušenosti s vedením obchodního místa a zkušenosti s finančním sektorem. Pokud však zájemce prokáže silnou motivaci, detailní znalosti a proobchodní orientaci, nemusí být předchozí kariéra v bankovnictví nutností.

S konceptem partnerských bankovních poboček se banka inspirovala v západní Evropě, kde mají již dlouhou tradici. S rozšiřováním pobočkové sítě UniCredit Bank prostřednictvím partnerských obchodních míst banka začala v roce 2010. Koncept tak funguje již šestým rokem pod značkou UniCredit Bank Expres, přičemž z celkového počtu poboček je 51 obchodních míst partnerských, provozovaných na principech franšízingu.