Franšízanti sítě platí poplatek 5% čisté tržby restaurace za poskytování obchodní značky McDonald’s, služby a zlepšování restauračního servisu.
Pátek
05.08.2016
Fastfoodový řetězec rozšiřuje portfolio dodavatelů o další českou značku. Malý tuzemský výrobce začal kavárnám McCafé dodávat vlajkový produkt.
 

McDonald´s v polovině června rozšířil svou nabídku. Kavárnám McCafé totiž začal svůj vlajkový produkt, točený grapefruitový sirup, dodávat výrobce nápojů Kitl. K českým vejcím a šunce tak v sortimentu fastfoodového gigantu se připojil další domácí výrobek.

Vyhovět a přizpůsobit se přísným pravidlům, která McDonald’s nastavuje pro sebe i své dodavatele, trvalo podle jednatele společnosti Kitl Jana Vokurky tři roky. „Bylo složité nastavit vše, abychom mohli dodávat do McDonald´s a jsme na to patřičně hrdí, že jsme prošli. Je nutné zdůraznit, že jsme malý výrobce a naše možnosti jsou omezené. Celý proces výběru nás kvalitativně velmi posunul dopředu a za tuto školu jsme vděční,“ říká Jan Vokurka z Kitlu.

Aby se tuzemská firma mohla stát dodavatelem řetězce, prochází dlouhodobým a náročným výběrovým řízením. Podle zástupce oddělení kvality Ivo Lamicha musí mít dodavatelé potraviny ve špičkové jakosti a rozhoduje i šetrnost výrobního procesu k přírodě. Nová spolupráce s českým dodavatelem je podle něj dokladem, že se i malá česká firma může prosadit jako kvalitní dodavatel velkého nadnárodního řetězce.

Zavádění nových produktů příznivě ovlivňuje navyšování tržeb fastfoodového řetězce. Společnosti McDonald´s se podařilo v loňském roce navýšit meziročně tržby na domácím trhu o více než 4,5 procenta na téměř 4,4 miliardy korun. V současnosti má síť McDonald´s v České republice 93 restaurací a s pěti tisíci zaměstnanci patří mezi největší zaměstnavatele v oblasti gastronomie u nás. 76 % tuzemských restaurací je momentálně řízeno franšízanty.

Zájemci o franšízu prochází speciálním školícím programem pro budoucí franšízanty, který probíhá v restauraci McDonald´s po dobu 9 až 14 měsíců na plný nebo částečný úvazek. Během přípravy prochází kandidát všemi operacemi nezbytnými pro úspěšné řízení restaurace od základních úkonů až po komplexní management podniku. Úspěšné absolvování tréninku je přitom podmínkou pro udělení licence.


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015