Začínající franšízanti podle Michala Tulce nejvíce ocení, že minimální investice 150 tisíc je jen zlomek běžných nákladů s ohledem na to, že podnikatelé nemusí nakupovat zboží na sklad a plýtvat tak zbytečně finančními prostředky.
pondělí
08.08.2016
Českému maloobchodnímu prodejci Tulec Trend se podařilo otevřít tři franšízové obchody v průběhu šesti měsíců. Franšízanti nejvíc vydělají na kojeneckém textilu.
 

Společnost Tulec Trend se na začátku roku rozhodla nabízet franšízovou spolupráci nejen dlouhodobým odběratelům, ale i zcela novým zájemcům. Výsledkem je, že za poslední půl rok se podařilo otevřít tři nové prodejny s dětským oblečením a s dalšími zájemci se nyní jedná. „Díky reklamě se nám podařilo oslovit s nabídkou větší počet zájemců než dosud,“ vysvětluje nárůst zájmu spolumajitel firmy Michal Tulec s tím, že zájem předčil původní očekávání.

Zvýšený zájem o franšízu je podle jednatele firmy dán kromě reklamy i tím, že investice do zprovoznění obchodu představuje minimální zátěž. Franšízant nemusí mít ani přesné znalosti o konceptu, které mu budou předány franšízorem s dlouholetými zkušenostmi z reálného provozu. „Systém je nastaven tak, aby nedocházelo k investicím, do nichž by partner musel zbytečně investovat,“ říká Michal Tulec s tím, že franšízantům centrála asistuje při celkovém designu prodejny, v zajišťování reklamy nebo výrobou podpůrných prostředků k prodeji jako jsou například igelitové tašky nebo věrnostní karty. Celková investice přitom zahrnuje náklady na vratnou kauci 150 tisíc a franšízant by měl počítat i s investicí do vybavení prodejny.

Po předcházejících úspěších na tuzemském trhu chce firma zapracovat na dalším rozšíření sortimentu a na propagaci konceptu na Slovensku, kde byla po čtyřech měsících nabízení licence otevřena první prodejna v Žilině. S dalšími tamějšími zájemci se přitom vedou jednání. Nabízený sortiment se snaží firma neustále doplňovat. Mezi nejnovější zboží patří zavinovačky s kokosovým vláknem, nové deky osušky, výrobky z ekobavlny nebo nová kolekce punčocháčů. „Co se množství zboží týče, jsme připraveni tak, aby každá nová prodejna byla plně zásobována,“ uzavírá Michal Tulec, jehož společnost momentálně dodává zboží do okolo 70 obchodů, z čehož je 6 provozovaných jako franšízy a 4 jako vlastní.