08.09.2016

Podnikání hrou

Franšíza Brick By Brick nabízí kromě tvořivé výuky i pořádání doplňkových aktivit. Na denní tábor se přihlásilo téměř 300 dětí.

Podnikání v oblasti vzdělávání je stále těžší, zejména kvůli velké konkurenci jazykových škol. Existuje ovšem způsob, jak na tento trh proniknout. Klíčem je originální nápad a nabídka vzdělání, které má budoucnost. Tato kritéria splňuje koncept Brick By Brick, který prostřednictvím stavění z kostek Lego učí děti technickým dovednostem pod dohledem speciálně proškolených učitelů.

brick by brick stavebnice Foto Empire

Franšízant platí fixní licenční poplatek, za který získává právo poskytovat kurzy a vzdělávací produkty ve svém regionu. Celková investice ho přijde na okolo 150 tisíc korun.

Koncept se podle manažerky konceptu Adély Masarykové osvědčil v jazykových školách. Důvodem je skutečnost, že školy mají zákazníky mezi rodiči a často k angličtině přidávají i technické vzdělání. „Druhá skupina zájemců jsou lidé, kteří začínají podnikat od nuly. Zaujal je segment vzdělávání a vidí v něm budoucnost a smysl. Brick By Brick jako nový koncept technického vzdělávání je pro ně lákavější, než třeba jazyková škola, kterých je už hodně,“ komentuje zájemce o licenci Adéla Masaryková.

Kurzy pro děti ale nejsou jediným produktem, který je dětem nabízen. Centrála rovněž organizuje oblíbené denní tábory. Poptávka podle manažerky konceptu dokonce natolik předčila očekávání, že budou tábory nabízeny i přes prázdniny a volné dny v průběhu školního roku. Zájem je rovněž o narozeninové oslavy, které zaplňují výuková centra přes víkendy. V nabídce jsou i další produkty, jako například školička pro nejmenší děti, která se koná dopoledne.

Franšízanti podle Adély Masarykové zejména oceňují, že každá hodina je přesně daná a jede podle „jízdního řádu“, který představuje podrobný výukový plán. Prvním krokem ve spolupráci je školení, kde se franšízant naučí pracovat s materiály, vést hodinu nebo si vybrat toho správného lektora. Zájemci získávají i informace k marketingové a obchodní kampani. „Jsou to velice cenné informace, které přidáváme k know-how, díky nimž se v dubnu podařilo prodat denní tábory Brick By Brick pro téměř 300 dětí,“ říká Adéla Masaryková.

Přestože je ideální období na zahájení vlastní pobočky v září nebo následně v lednu, není se třeba omezovat těmito termíny. „Naše centrum v Bratislavě jsme otevřeli v dubnu a vypsali jsme kurzy na květen a červen. Hned jsme měli několik skupin a přeplněné léto,“ popisuje zkušenost z provozu centra Adéla Masaryková.

Koncept Brick By Brick momentálně otevřel pobočky v Plzni, Strakonicích, v Trenčíně a ve Skalici. S dalšími zájemci se jedná s tím, že zprovoznění dalších míst se plánuje na leden příštího roku. V rámci propagace nového konceptu a hledání nových franšízantů se bude jazyková škola Empire, která je vlastníkem master-franšízové licence Brick By Brick, účastnit i listopadového Veletrhu franchisingu, který je součástí Summitu Týdne podnikání.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank