07.09.2016

Franšíza v italském stylu

Restaurace Jamieho Olivera nabízející pokrmy z čerstvých surovin Jamie´s Italian jsou v provozu již osm let. Italskou gastronomii šíří do světových metropolí.

Populární osobnosti, které z televizní obrazovky učí diváky kvalitní kuchyni, nejsou jen záležitostí Česka. Obdobou tohoto vysílání jsou ve Velké Británii pořady šéfkuchaře Jamieho Olivera, který svůj um a oblíbenost zúročil i jako provozovatel franšízové sítě v oblasti gastronomie. Restaurace Jamie´s Italian, které jsou inspirovány Oliverovým obdivem k italskému životnímu stylu, se díky jeho popularitě rozšiřují i do dalších evropských a světových měst.

jídlo špagety restaurace Foto Pixabay.com

Kromě moderování televizních pořadů o vaření a psaní kuchařek působí Jamie Oliver jako aktivista v oblasti zdravé výživy. Kampaně mají za účel povzbudit školáky k tomu, aby zdravě jedli a vyhýbali se nezdravým jídlům. Jeho činnost podpořila i britská vláda.

Jamie Oliver, jehož závratná kariéra odstartovala v roce 1999, si svou image založil na lokálních produktech, domácím vaření a čerstvém jídle a jako popularizátor vaření rovněž aktivně podporuje zvyšování standardů při chovu zvířat. Provozuje i vzdělávací programy ohledně zdravé výživy ve školách, kterých se účastní i některá česká vzdělávací zařízení. První restaurace Jamie´s Italian byla založena v roce 2008 v Oxfordu a celá síť momentálně čítá na 40 restaurací po celém světě.

Otevření nových prostor provází vždy dlouhé přípravy a každá restaurace musí splňovat vysoké standardy. Franšízanti se musí držet striktních pravidel, pokud jde o původ a zpracování masa a zeleniny nebo při zařizování interiéru restaurace. Vysoké nároky jsou rovněž kladeny na rezervační systém, který musí být schopen zvládat velké množství zákazníků. V tomto smyslu zaznamenala v nedávné době úspěch i tuzemská firma, když si budapešťská franšíza Jamie´s Italian vybrala rezervační systém BookioPro z dílny česko-slovenských vývojářů.

Přes svou popularitu se restaurace ani šéfkuchař sám nevyhnuly kritice. Na stránkách britského tisku byl obviňován management jednotlivých restaurací z nedůstojného chování vůči zaměstnancům a z přidělování nízkého počtu pracovních hodin. Vedení firmy ale trvá na tom, že podobné jednání v žádném případě netoleruje. Další polemiku vyvolala ohlášená spolupráce se světovým producentem kuřat, brazilskou formou Sadia, jejíž produkty jsou v televizních pořadech propagovány. Jamie Oliver se však podobné kritice brání slovy, že pro velkou změnu je třeba spolupracovat i s velkými firmami.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank