Franšíza v italském stylu

Kromě moderování televizních pořadů o vaření a psaní kuchařek působí Jamie Oliver jako aktivista v oblasti zdravé výživy. Kampaně mají za účel povzbudit školáky k tomu, aby zdravě jedli a vyhýbali se nezdravým jídlům. Jeho činnost podpořila i britská vláda.
Středa
07.09.2016
Restaurace Jamieho Olivera nabízející pokrmy z čerstvých surovin Jamie´s Italian jsou v provozu již osm let. Italskou gastronomii šíří do světových metropolí.
 

Populární osobnosti, které z televizní obrazovky učí diváky kvalitní kuchyni, nejsou jen záležitostí Česka. Obdobou tohoto vysílání jsou ve Velké Británii pořady šéfkuchaře Jamieho Olivera, který svůj um a oblíbenost zúročil i jako provozovatel franšízové sítě v oblasti gastronomie. Restaurace Jamie´s Italian, které jsou inspirovány Oliverovým obdivem k italskému životnímu stylu, se díky jeho popularitě rozšiřují i do dalších evropských a světových měst.

Jamie Oliver, jehož závratná kariéra odstartovala v roce 1999, si svou image založil na lokálních produktech, domácím vaření a čerstvém jídle a jako popularizátor vaření rovněž aktivně podporuje zvyšování standardů při chovu zvířat. Provozuje i vzdělávací programy ohledně zdravé výživy ve školách, kterých se účastní i některá česká vzdělávací zařízení. První restaurace Jamie´s Italian byla založena v roce 2008 v Oxfordu a celá síť momentálně čítá na 40 restaurací po celém světě.

Otevření nových prostor provází vždy dlouhé přípravy a každá restaurace musí splňovat vysoké standardy. Franšízanti se musí držet striktních pravidel, pokud jde o původ a zpracování masa a zeleniny nebo při zařizování interiéru restaurace. Vysoké nároky jsou rovněž kladeny na rezervační systém, který musí být schopen zvládat velké množství zákazníků. V tomto smyslu zaznamenala v nedávné době úspěch i tuzemská firma, když si budapešťská franšíza Jamie´s Italian vybrala rezervační systém BookioPro z dílny česko-slovenských vývojářů.

Přes svou popularitu se restaurace ani šéfkuchař sám nevyhnuly kritice. Na stránkách britského tisku byl obviňován management jednotlivých restaurací z nedůstojného chování vůči zaměstnancům a z přidělování nízkého počtu pracovních hodin. Vedení firmy ale trvá na tom, že podobné jednání v žádném případě netoleruje. Další polemiku vyvolala ohlášená spolupráce se světovým producentem kuřat, brazilskou formou Sadia, jejíž produkty jsou v televizních pořadech propagovány. Jamie Oliver se však podobné kritice brání slovy, že pro velkou změnu je třeba spolupracovat i s velkými firmami.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014