Franšíza v italském stylu
Populární osobnosti, které z televizní obrazovky učí diváky kvalitní kuchyni, nejsou jen záležitostí Česka. Obdobou tohoto vysílání jsou ve Velké Británii pořady šéfkuchaře Jamieho Olivera, který svůj um a oblíbenost zúročil i jako provozovatel franšízové sítě v oblasti gastronomie. Restaurace Jamie´s Italian, které jsou inspirovány Oliverovým obdivem k italskému životnímu stylu, se díky jeho popularitě rozšiřují i do dalších evropských a světových měst.
Jamie Oliver, jehož závratná kariéra odstartovala v roce 1999, si svou image založil na lokálních produktech, domácím vaření a čerstvém jídle a jako popularizátor vaření rovněž aktivně podporuje zvyšování standardů při chovu zvířat. Provozuje i vzdělávací programy ohledně zdravé výživy ve školách, kterých se účastní i některá česká vzdělávací zařízení. První restaurace Jamie´s Italian byla založena v roce 2008 v Oxfordu a celá síť momentálně čítá na 40 restaurací po celém světě.
Otevření nových prostor provází vždy dlouhé přípravy a každá restaurace musí splňovat vysoké standardy. Franšízanti se musí držet striktních pravidel, pokud jde o původ a zpracování masa a zeleniny nebo při zařizování interiéru restaurace. Vysoké nároky jsou rovněž kladeny na rezervační systém, který musí být schopen zvládat velké množství zákazníků. V tomto smyslu zaznamenala v nedávné době úspěch i tuzemská firma, když si budapešťská franšíza Jamie´s Italian vybrala rezervační systém BookioPro z dílny česko-slovenských vývojářů.
Přes svou popularitu se restaurace ani šéfkuchař sám nevyhnuly kritice. Na stránkách britského tisku byl obviňován management jednotlivých restaurací z nedůstojného chování vůči zaměstnancům a z přidělování nízkého počtu pracovních hodin. Vedení firmy ale trvá na tom, že podobné jednání v žádném případě netoleruje. Další polemiku vyvolala ohlášená spolupráce se světovým producentem kuřat, brazilskou formou Sadia, jejíž produkty jsou v televizních pořadech propagovány. Jamie Oliver se však podobné kritice brání slovy, že pro velkou změnu je třeba spolupracovat i s velkými firmami.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...