Mistr stylu nabízí franšízu

Každoroční dodávky do franšízového obchodu se odvíjí od rozlohy a od očekávaného obratu, jehož výše bude základem výpočtu požadované bankovní garance.
Čtvrtek
15.09.2016
Coincasa, přední italská značka pro vybavení domácnosti, míří na český trh. Cílem je Praha a města nad 90 tisíc obyvatel.
 

Od roku 1962 působí Coincasa na estetický vkus prostřednictvím produktů a kolekcí navrhovaných pro zákazníky všech zemí, kteří chtějí mít doma kousek italského stylu. Původně benátská značka expandovala nejprve na domácím italském trhu, aby se posléze rozvinula v celosvětovou síť nabízející velké množství výrobků zahrnující textilní zboží, porcelánové servisy, příbory nebo různé dekorativní doplňky. Momentálně Coincasa provozuje 44 obchodů vlastněných společností a 63 franšízových obchodů.

Centrála se nyní chystá tento počet rozšířit jak formou zřizování vlastních obchodů, tak prostřednictvím franšízových licencí, které jsou k dispozici zkušeným podnikatelům z oblasti obchodu či přímo z oblasti domácího vybavení. „Franšízing považujeme za formu spolupráce, která je prospěšná jak pro nás, tak pro franšízanta, od kterého očekáváme, že přispěje znalostí místního trhu a silnou vůlí k úspěchu značky,“ říká obchodní ředitel Alessandro Massa.

Úspěšným zájemcům o franšízu centrála nabízí kromě atraktivních produktů také dodávku šesti kolekcí v průběhu roku, stálou obchodní asistenci ze strany vedení, rychlý objednávkový systém pro zákazníky nebo zajištění trvalé přítomnosti nejlépe prodávaného zboží v obchodě. Franšízant by měl mít přístup k prostoru v centru města nebo ve frekventovaném nákupním centru. Koncept je rovněž vhodný pro města s více než 90 tisíci obyvateli.

Optimální rozloha obchodu by podle Alessandra Massy měla být 150 až 250 m² s tím, že k jednání jsou i varianty s minimální rozlohou 50 m². Počáteční investice se pohybuje okolo 350 euro na metr čtverečný s první dodávkou zboží odhadovanou na 400 euro na metr čtverečný.

V rámci Česka se chce Coincasa v první fázi soustředit na Prahu, kde má zájem zprovoznit obchody v nákupních centrech a následně na města s minimální hustotou obyvatel 90 tisíc. „Pokud jde o mezinárodní rozvoj, je naší prioritou Evropa, kde chceme posílit stávající sítě v zemích, kde již aktivní jsme. Hledáme ale i příležitosti v dalších zemích,“ říká Alessandro Massa.

Coincasa vstupuje na trh, kde již v oblasti domácího vybavení působí řada úspěšných značek a bude se tedy potýkat se silnou konkurencí. Mezi aktivní značky patří především švédská IKEA a dánský JYSK. Zákazníci mohou rovněž nakupovat online na webu španělské společnosti ZARA Home. Pokud jde o budoucí konkurenci, zůstávají však zástupci společnosti Coincasa optimističtí.