Blíže franšízantům
Konec letošního roku bude pro českou společnost ORION představovat významný mezník. Po pěti letech svého působení na trhu totiž uvede do provozu stý obchod nabízející svým zákazníkům výrobky pro domácnost. Vedení společnosti chce rovněž zprovoznit vlastní a franšízové prodejny, které jsou momentálně ve finální fázi příprav, a následně celou síť remodelovat tak, aby se obchody více přiblížily svým zákazníkům.
Kromě chystaného remodelingu obchodů plánuje firma i modernizaci logistického centra pro 48 franšízových a 32 vlastních prodejen. Celkový počet obchodů ORION – český obchod pro domácnost bude na konci roku rozšířen na 83 v Čechách a 22 na Slovensku, přičemž v Novém roce 2017 bude mít síť 105 prodejen.
Atraktivita konceptu spočívá podle zástupce pro franšízing Tomáše Malocha především v relativně nízkých vstupních nákladech a propracovaném know-how. „Orion má jasně nastavená pravidla a směr a proto je tak úspěšný,“ vysvětluje Tomáš Maloch s tím, že očekávaná návratnost investice je v ideálním případě asi 2,5 roku.
Vzhledem k tomu, že ORION momentálně dosahuje hranice sta obchodů na trhu, je pro společnost čím dál složitější hledat vhodné lokality, a proto se snaží pronikat do ještě neobsazených míst v Česku a na Slovensku. Zájem má o dosud méně obsazený region jižních a západních Čech a o zbývající města nad 10 tisíc obyvatel jako je například Čáslav, Vyškov nebo Havířov. Mezi další faktory bránící šíření konceptu patří podle Tomáše Malocha omezená nabídka kvalitních lokalit nebo nedostatek financí ze strany franšízantů.
Ke kvalitní franšízové spolupráci patří pravidelné schůzky mezi poskytovatelem licence a franšízanty, které se konají minimálně jednou ročně formou konzultací nebo školení. Společnost Orion není v tomto smyslu výjimkou a pro franšízanty připravuje nový typ setkání, která budou i nadále provozována dvakrát ročně. „Chceme ale zcela změnit styl setkávání, přičemž bude důraz kladen zejména na individuálnější přístup ke každému franšízantovi," uzavírá Tomáš Maloch.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář