Chceme oslovit i obchodníky s textilem

pondělí
19.09.2016
Obchodní ředitelka Iva Macháčková, zastupující obuvnickou značku Tamaris, popisuje plány na další rozvoj a nově otevřený obchod v pražském NC Palladium.
 

Můžete zhodnotit činnost franšízového konceptu Tamaris za poslední rok?
V rámci Česka jsme se v uplynulém roce zaměřili hlavně na rozvoj stávajících ploch. Nyní se opět vracíme k expanzi. Tu jsme zahájili letos na jaře otevřením nového konceptu Tamaris storu v Praze v OC Palladium. Na tento projekt jsme dlouhodobě čekali a byli jsme potěšeni, že právě Praha byla vybrána pro otevření jednoho z prvních tří prototypů nového konceptu.

Co se podařilo a na čem byste rádi zapracovali?
Podařilo se nám vybudovat jeden z nejhezčích obchodů s obuví na světě. A to naprosto bez nadsázky. Na celém projektu Tamaris storu 2.0 pracovalo celkem 20 lidí. Z toho polovina externistů specialistů. Cílem bylo, aby se zákaznice cítily v obchodě jako doma. Při vchodu do obchodu se cítíte  jako v předsíni, volně přejdete do kouzelné šatny, kde si vybíráte, které boty si obujete a jakou kabelku k tomu zvolíte. Vybranou obuv si vyzkoušíte v pohodlné sedací soupravě jako v obýváku. A při placení máte pocit, že stojíte u barového pultu v kuchyni. Obchod prostě vyvolává příjemnou atmosféru domácího prostředí.

„Každou plochu posuzujeme individuálně. Vždy projdeme se zájemcem všechny podklady, kalkulace a navštívíme dané místo. Naším cílem je najít nejvyšší výnosnost pro našeho obchodního partnera,“ říká obchodní ředitelka společnosti Afeli s.r.o. Iva Macháčková, která značku Tamaris v Česku zastupuje.

V čem je koncept pro franšízanty atraktivní?
Náš koncept je atraktivní hlavně tím, že neplatíte žádné franšízové poplatky a přitom dostáváte veškeré know-how jako u franšízy. Návratnost investice je obvykle tři, maximálně čtyři roky. Počítáme s návratností vstupní investice do tří, nejvýše čtyř let. Každou plochu posuzujeme individuálně. Vždy projdeme se zájemcem všechny podklady, kalkulace a navštívíme dané místo. Naším cílem je najít vždy nejvyšší výnosnost pro našeho obchodního partnera.

Jsou nějaké faktory, které brání šíření konceptu Tamaris?
To, co brání šíření značky je nedostatek vhodných ploch, kde je nájem přiměřený lokalitě. Obvykle je to tak u nákupních center, které mají vysoké nájmy a raději po roce vystřídají nájemníky, než aby snížili cenu.

Jak pomáháte franšízantům v podnikání?
Naše pomoc začíná  počáteční analýzou efektivnosti prodejny. Dále pomáháme s celým projektem, včetně plánů elektroinstalace. Dodání nábytku je samozřejmost. Další podporu získávají partneři školením  personálu nebo ekonomickým poradenstvím a k dispozici jsou jim informace ohledně módních trendů. Hlavní podpora pak spočívá ve výrazné mediální kampani.

Kolik máte celkem poboček a kolik je franšízových?
Celkem máme v Česku zhruba 300 prodejních míst a z toho 13 systémových partnerství, které představují nadstandartní formu spolupráce mezi distributorem a maloobchodníkem.

Plánujete otevírat nové franšízové pobočky?
Plány se liší podle lokality. V Praze a  v menších městech plánujeme otevírání poboček v rámci formátu shop-in-shop, což znamená, že naše obuv se bude prodávat jen na části obchodu. Chceme tak oslovit i obchodníky s textilem, kteří mohou k stávajícímu prodeji  přiřadit i nabídku obuvi.