21.09.2016

Švédský design pro franšízu

Výrobky pro domácnost značky DUKA míří na tuzemský trh. Počáteční investice franšízanty vyjde na 1,5 až 2 miliony korun.

S nabídkou franšízových licencí na prodej domácího vybavení přichází původní švédská společnost DUKA. Ta se specializuje na distribuci produktů ze skla, porcelánu či kuchyňského vybavení a v Česku hledá ke spolupráci obchodníky, kteří dobře znají místní trh, ztotožňují se s hodnotami firmy a mají potřebný kapitál pro zprovoznění obchodu. Výše se pohybuje mezi 1,5 až 2 miliony korun podle stavu obchodních prostor.

Duka obchod Foto DUKA

Franšízing chápe zástupkyně firmy DUKA Teresa Szynkiewiczová jako příležitost k rychlejší expanzi s možností kvalitní spolupráce a obchodního dohledu.

Počátky společnosti DUKA sahají do první poloviny 20. století. V roce 1920 švédský obchodník Hjalmar Blomkvist otevřel první obchod ve švédském Linköpingu a protože se mu dařilo, rozhodl se zprovoznit obchody i v dalších městech. Když na konci kariéry odešel do důchodu, rozhodl se prodat svou firmu novému majiteli, který ji dále rozšiřoval. V roce 1962 se původní podnik připojil k 16 dalším dealerům a společně vytvořili společnost DUKA. Ta v roce 1999 začala expandovat do Polska, kde v současnosti provozuje téměř 50 obchodů.

Společnost rostla i na dalších místech Evropy, když se podařilo zprovoznit obchody v Nizozemí a v Bulharsku. „Během tohoto léta jsme navíc podepsali smlouvu s partnerem, který bude řídit obchodní aktivity ve Velké Británii. První prodejnu zprovozníme v Londýně na konci roku 2016,“ říká zástupkyně společnosti DUKA Teresa Szynkiewiczová s tím, že z celkového počtu 60 obchodů náleží 17 franšízantům. Nyní chce centrála zprovoznit alespoň 15 obchodů v regionu střední a jihovýchodní Evropy. Cílem jsou země jako je Rumunsko, Maďarsko, Slovensko a Česko, kde je odhadována návratnost původní investice v horizontu jednoho až dvou let od zahájení prodeje.

Centrála společnosti pomáhá obchodnímu partnerovi s financováním skladování, poskytuje nezbytné IT nástroje a asistenci při hledání vhodného obchodního místa. Franšízant prodejnu následně vybavuje tak, aby byla ve shodě s jednotným designem společnosti. Obchodní model společnosti je založen na rozdělení povinností mezi franšízanta a franšízora. „My poskytujeme know-how s ohledem na produkty a marketing, zatímco franšízant je zodpovědný za prodej a management obchodu,“ popisuje formu spolupráce Teresa Szynkiewiczová.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank