Networking je o lidech, komunikaci a důvěře
Před tím, než Lenka Kulhánková začala zvažovat podnikání pod zavedenou značkou, byla 20 let v zaměstnaneckém poměru. Pracovala v obchodě, marketingu a médiích a nikdy neuvažovala o podnikání. Na přelomu let 2013 a 2014 se ale rozhodla, že již nebude dále pracovat v korporátní sféře, protože měla delší dobu pocit stagnace a vadilo jí, že hodně věcí nemůže ovlivnit. Po skončení zaměstnaneckého poměru si vzala rok na rozmyšlenou, jakým směrem se její život bude v budoucnosti ubírat.
Během pracovního volna si Lenka Kulhánková udělala průzkum českého trhu franšízových konceptů. Nejprve uvažovala o oborově jiném konceptu, ale už tehdy věděla, co je to networking. Prostřednictvím spolužačky z vysoké školy byla pozvána do Podnikatelského klubu Empiria 21 a poznala hned po první akci, že je to to pravé, co chce dělat. Oslovili ji lidé okolo Empirie 21, a to jak profesionálně, tak hlavně po lidské stránce.
V propojování kontaktů ale nebyla Lenka Kulhánková úplným začátečníkem, protože již v minulosti zprostředkovávala kontakty klientů a známých mezi sebou, aniž by to ale nazývala networkingem. „Velice mne to bavilo a měla jsem vždy dobrý pocit z toho, že jsem věděla o jednom klientovi a jeho potřebách a o druhém klientovi, který byl schopen tyto potřeby naplnit. V minulosti mi to otevíralo spoustu dveří u klientů a díky tomu jsem měla velmi dobré výsledky já a i moji podřízení, kteří byli pravidelně vyhodnocováni jako nejlepší prodejci z celé ČR,“ komentuje své zkušenosti Lenka Kulhánková.
Třetí setkání Lenky Kulhánkové s majiteli klubů už bylo o možnosti odkoupení franšízy pro jižní Čechy. Slovo dalo slovo a v srpnu 2015 se stala první franšízantkou Podnikatelského klubu Empiria 21. První klub byl otevřen v září 2015 v Českých Budějovicích a na jaře 2016 byl zprovozněn druhý klub v Táboře. Nejenom rodina a přátelé, ale i bývalí kolegové byli z jejího rozhodnutí pustit se do vlastního podnikání nadšeni. Již delší dobu ji totiž naznačovali, aby začala podnikat a využila tak svůj potenciál pro vlastní podnikání. V té době bylo pro spoustu z nich slovo networking neznámé slovo, ale všichni brzy pochopili jeho význam.
První problém, se kterým se musela franšízantka vypořádat, byly prostory pro setkávání klubu. U druhé gastro společnosti, kterou oslovila, však našla pro své plány pochopení a dnes jí dokonce otevírají restauraci na ranní klub již 3 hodiny před klasickou otevírací dobou. Podnikání se začalo poměrně brzy dařit i díky kolegům a členům klubů z Prahy, kteří ji v začátku podporovali, a to jak zaškolením, tak i osobně na prvních akcích v jižních Čechách. Hned od začátku se Lence Kulhánkové potvrdilo, že networking funguje, když se po prvním setkání klubu v Českých Budějovicích objevil první zájemce o členství, který na další setkání přivedl nové hosty, také budoucí členy kluby.
Lenka Kulhánková má momentálně celou řadu plánů do budoucna. Ráda by zprovoznila v Českých Budějovicích třetí, odpolední klub. V rámci konceptu organizuje kromě klasických setkávání i šestkrát ročně celovečerní akce, přičemž jedna, takzvaný Profibabinec, je zaměřena pouze na aktivní dámy. Na základě požadavku pánů pak byla v srpnu uspořádána celovečerní akce jak pro ženy, tak i pro muže, tzv. 1. Profinetworkingový večer v Českých Budějovicích. Franšízantka Empirie 21 by do budoucna ráda pořádala pro členy i nečleny klubu více aktivit jak z oblasti vzdělávání, tak z oblasti rozvoje kreativity nebo volnočasových aktivit. A potenciál vidí i v propojení neziskové sféry s podnikatelskými subjekty.
Celé podnikání v networkingu je podle Lenky Kulhánkové o lidech, komunikaci a důvěře. „Je třeba vybrat si správné členy, kteří jsou aktivní a vodí zajímavé hosty, dokáží sdílet a propojovat ostatní lidi mezi sebou, nemít klapky na očích a dívat se okolo sebe. Další důležité vlastnosti jsou otevřenost širokému spektru podnikání, schopnost vyhledávat nové kontakty, naslouchat a propojovat na první pohled nepropojitelné. A samozřejmě pracovat sám na sobě a využívat všechny dostupné informační kanály a technologie. Když vás to chytí za srdce, věřte, že vás to pohltí a zjistíte, že nic není nemožné,“ uzavírá Lenka Kulhánková.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšízový koncept networkingových setkání Business for Breakfast slouží k navazování kontaktů při neformální příležitosti snídaní. Jak se mu u nás daří?
Franšízová obchodní síť Extéria Market se stará o BOZP, požární ochranu a další zákonné povinnosti klientů. Firmy, které je nemají splněné, jsou příležitostí k růstu na trhu.
Celosvětová franšíza The Alternative Board poskytuje manažerské a konzultační poradenství přes 30 let. V Česku poptávka po jejich službách roste, a proto hledají nové franšízanty.
Mail Boxes Etc. je franšíza pro ty, kteří hledají podnikání s mezinárodním úspěchem. To je případ i Saši Cvetojeviče, master-franšízanta pro jadranský region. Co zájemcům radí?
Finanční skupina Partners splnila podmínky ČNB a získala bankovní licenci. Svou činnost by měla zahájit v prvním čtvrtletí 2024. Jak to ovlivní franšízanty Partners Market?
Nejčtenější
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Realitní trh v porovnání Česka, Evropy a Ameriky i metody moderního prodeje nemovitostí přibližuje v rozhovoru Mgr. Tomáš Jelínek, MBA, CEO franšízové společnosti Centrury21.