Polský master-franšízant Sparrow 4 zprovoznil pod značkou Dairy Queen tři obchody. Přestože je mezi polskými zákazníky silná poptávka po mražených výrobcích, nepodařilo se zatím značce prosadit.
Pátek
30.09.2016
Polský master-franšízant značky Dairy Queen plánoval otevření 20 obchodních míst. Nyní všechny své obchody uzavírá.
 

Podmínkou úspěšného podnikání pod zavedenou značkou nemusí být jen dodržování osvědčených postupů, ale například i výběr správného místa nebo kvalitních zaměstnanců. Právě na tyto potíže narazil polský master-franšízant Sparrow 4, který má v Polsku na starosti rozvíjení značky Dairy Queen. Zástupci společnosti při vstupu na trh oznámili plán otevřít v příštích letech okolo 20 obchodních jednotek. Nedávno však polský master-franšízant všechny své pobočky uzavřel.

Společnost Sparrow 4 zprovoznila od září loňského roku v hlavním městě Polska tři pobočky Dairy Queen. Dvě z nich byly obchody se zmrzlinou a jeden firma provozovala pod hlavičkou DQ Grill & Chill hamburger a sendviče. Přestože polský trh se zmrzlinou patří k nejsilnějším v Evropě, nepodařilo se obchodům prosadit. „Ve stejnou dobu, jako zprovoznila společnost Dairy Queen svůj obchod v nákupním centru, otevřeli jsme i my. Naše restaurace ale stále funguje,“ říká Artur Czoska, ředitel franšízové sítě Carte d´Or Cafe s tím, že trh se zmrzlinou považuje za stále ještě nenasycený.

Mezi možnými příčinami neúspěchu tak může být špatná volba místa na galerii nebo neúspěšný výběr zaměstnanců, kteří značku prezentují na venek. Další možnou příčinou nepříznivého vývoje může být i skutečnost, že Dairy Queen je sice mimořádně úspěšná na domácím americkém trhu, v rámci Evropy a Polska však teprve zkušenosti sbírá.

Centrála Dairy Queen provozuje v 28 zemích po celém světě na 6 800 obchodních míst, přičemž převážná většina z nich se nachází v USA, kde je vlajkovým investorem miliardář Warren Buffet. Vedení společnosti nabízí také franšízu pro český a slovenský trh. Šanci získat exkluzivní licenci mají zejména podnikatelé, kteří znají dobře české obchodní prostředí, a mají zkušenosti z odvětví gastronomie nebo maloobchodu.


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015