Náraz v Polsku
Podmínkou úspěšného podnikání pod zavedenou značkou nemusí být jen dodržování osvědčených postupů, ale například i výběr správného místa nebo kvalitních zaměstnanců. Právě na tyto potíže narazil polský master-franšízant Sparrow 4, který má v Polsku na starosti rozvíjení značky Dairy Queen. Zástupci společnosti při vstupu na trh oznámili plán otevřít v příštích letech okolo 20 obchodních jednotek. Nedávno však polský master-franšízant všechny své pobočky uzavřel.
Společnost Sparrow 4 zprovoznila od září loňského roku v hlavním městě Polska tři pobočky Dairy Queen. Dvě z nich byly obchody se zmrzlinou a jeden firma provozovala pod hlavičkou DQ Grill & Chill hamburger a sendviče. Přestože polský trh se zmrzlinou patří k nejsilnějším v Evropě, nepodařilo se obchodům prosadit. „Ve stejnou dobu, jako zprovoznila společnost Dairy Queen svůj obchod v nákupním centru, otevřeli jsme i my. Naše restaurace ale stále funguje,“ říká Artur Czoska, ředitel franšízové sítě Carte d´Or Cafe s tím, že trh se zmrzlinou považuje za stále ještě nenasycený.
Mezi možnými příčinami neúspěchu tak může být špatná volba místa na galerii nebo neúspěšný výběr zaměstnanců, kteří značku prezentují na venek. Další možnou příčinou nepříznivého vývoje může být i skutečnost, že Dairy Queen je sice mimořádně úspěšná na domácím americkém trhu, v rámci Evropy a Polska však teprve zkušenosti sbírá.
Centrála Dairy Queen provozuje v 28 zemích po celém světě na 6 800 obchodních míst, přičemž převážná většina z nich se nachází v USA, kde je vlajkovým investorem miliardář Warren Buffet. Vedení společnosti nabízí také franšízu pro český a slovenský trh. Šanci získat exkluzivní licenci mají zejména podnikatelé, kteří znají dobře české obchodní prostředí, a mají zkušenosti z odvětví gastronomie nebo maloobchodu.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Chocafé je kavárna, kde proudí především belgická čokoláda. Co tento koncept nabízí franšízantům nám v rozhovoru přiblíží zakladatel značky Jan Novák.
Dva kamarádi Honza a Matěj postavili svůj koncept bistra na čerstvých těstovinách, které dovedou mimořádně rychle servírovat zákazníkovi. Nyní svůj nápad nabízí jako franšízu.
„Počty franšíz s vaflemi, palačinkami a lívanci rostou. Nyní cílíme na všechna krajská města“, říkají franšízoři Elvis Osmanović a Dino Pekez.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Nejsilnější značky v oblasti franšízingu pro rok 2017 jsou KFC, Dunkin’ Donuts a McDonald’s.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...