10.10.2016

Ve značce vidíme potenciál

Nový majitel Dejà Vu boutique Dominik Paťha v rozhovoru týdne popisuje důvody odkupu společnosti a atraktivity secondhandového brandu. Nastínil i plány rozvoje.

Jak vznikl nápad na odkoupení firmy Dejà Vu boutique?
Koncem března tohoto roku jsme společně s přítelkyní zakoupili franšízovou pobočku Dejà Vu boutique pro Prahu 4 a již po otevření jsme viděli obrovský potenciál celého konceptu. Díky neustále rostoucím tržbám a počtu spokojených zákazníků nám netrvalo dlouho začít jednat o odkupu celé společnosti.

Co od nákupu očekáváte?
Očekáváme vybudování secondhandové sítě, která nemá v Čechách a na Slovensku obdoby. Budujeme koncept, ve kterém spotřebitelé nakupují kvalitní oblečení prestižních italských značek za nejnižší možné ceny. Italské zboží z „druhé ruky“ nemá na našich trzích žádnou konkurenci.

Deja Vu boutique Paťha

„Do budoucna plánujeme koncept rozšířit nejen v rámci Česka a Slovenska, ale chceme proniknout i na polský trh, pro který máme rovněž exkluzivní licenci,“ říká nový majitel konceptu Dejà Vu boutique Dominik Paťha.


Jaké jsou vaše krátkodobé a dlouhodobé plány?
Našim primárním cílem pro příští rok bylo vstoupit na slovenský trh. Slovenští partneři nás svým zájmem o franšízové pobočky doslova zatlačili do kouta, tudíž jsme vše zrealizovali dříve. Do konce roku otevíráme tři pobočky na Slovensku a plánujeme odprodej master-franchisové licence. V příštím roce plánujeme rozšiřovat koncept nejen po celé České republice a na Slovensku, ale plánujeme také vstoupit na trh polský trh. Dále chceme vstoupit na internetový trh, což chápeme jako přidanou hodnotu celého konceptu.

Jsou nějaké faktory bránící šíření konceptu?
Máme exkluzivní smlouvu od nejlepšího italského dodavatele secondhandového zboží pro dodávky do Čech, Slovenska a Polska. Najdete u nás pouze oděvy první jakosti, které pokud není nové, tak jako nové vypadá. Najdete u nás také zboží renomovaných italských značek, jako jsou Burberry, Prada, Replay, Diesel, Zara a jiné. Troufám si říct, že vyplňujeme mezeru na trhu něčím úplně novým a jedinečným. Na vaši otázku, zda existuje faktor bránící šíření konceptu, musím odpovědět, že rozhodně ne.

Jak budete franšízantům pomáhat v podnikání?
Podporujeme franšízanty jak ve fázi otevření pobočky, tak i po celou dobu spolupráce. Máme sestavené franšízové manuály a postupy, které jsou komplexním návodem pro správný provoz pobočky. Pomáháme franšízantům od návrhu prodejny po výběr vhodné lokality, s vyřízením dotací na zaměstnance nebo komplexním marketingem.

Kolik má koncept celkem poboček a kolik je franšízových?
Momentálně je otevřeno 12 butiků, z toho 10 franšízových. Dalších pět poboček bude otevřeno do konce tohoto roku.

Jaké máte plány pro Slovensko?
Slovenský trh má v tomto odvětví obrovský potenciál. V příštím roce předpokládáme výraznou expanzi franšízové sítě. Do konce roku otevíráme na Slovensku tři pobočky a nadále jednáme o dalších. Chystáme také odprodej master-franchisové licence.

Připravujete pro franšízanty a zákazníky nějaké novinky?
V příštím roce plánujeme vstoupit na internetový trh prostřednictvím e-shopu. Jsme prozatím v teoretické části projektu, ve vyvíjení a testování systémů a aplikací. Celý projekt bude fungovat díky jednoduché aplikaci, kdy franšízant vyfotí produkt, stručně ho popíše a nahraje do e-shopu. Následně v aplikaci uvidí upozornění, jaký produkt byl prodán a na jakou adresu má být zaslán. Projekt považujeme za obrovskou výhodu pro franšízanty, kteří budou prodávat zboží s minimálními náklady. Na druhou stranu vidíme projekt jako revoluční portál pro spotřebitele, kteří si budou moci vybírat z více než několika tisíc kusů secondhandového zboží.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank