Kdo chce začít podnikat pod značkou Bon Bon, má podle Petry Kovandové zodpovědnost sjednat si sám nájemní podmínky. Franšízant si také samostatně vybere místo podnikání, což je klíčová podmínka pro to, aby se mu posléze dařilo.
Čtvrtek
27.10.2016
Bon Bon cílí na centrální místa dosud neobsazených měst. Zájem má o Olomouc, Zlín nebo Kroměříž.
 

Otevřít si vlastní obchod s cukrovinkami nemusí být jen o prodeji čokolády nebo marcipánu zákazníkům. To dokazuje táborská franšíza Bon Bon, která v nedávné době úspěšně zahájila výrobu 3D pralinek na zakázku. „Zatím se podařilo realizovat pět nových zakázek na dodávky speciálního druhu pralinek například ve tvaru kalicha nebo růže pro města Tábor a Třeboň. 3D pralinky jako loga dodáváme také do firem,“ říká o novince spolumajitelka konceptu Petra Kovandová.

Síť obchodů Bon Bon je již osmým rokem stabilní součástí českého trhu a přírůskty momentálně zaznamenává hlavně na Slovensku, kde centrála zprovoznila dvě nové pobočky a o dalších dvou se momentálně jedná. „Bohužel jsme však museli ukončit provoz naší dlouholeté cukrárny v Bratislavě a zatím se nám nepodařilo najít vhodného nástupce,“ komentuje vývoj na trhu Petra Kovandová.

Za výhodu konceptu považuje Petra Kovandová relativně nízké náklady. Za jednorázovou licenci zájemci zaplatí 50 tisíc korun a počítat musí i s 250 tisíci na počáteční investice do přizpůsobení prodejny dle standardů značky. „BonBon je stabilní a poklidný koncept podnikání s jasně vymezeným sortimentem. Naše firma je navíc relativně malá a umožňuje osobní přístup k franšízantům. My přinášíme prověřené know-how a franšízanti zase potřebný kapitál a chuť pracovat se sortimentem a reprezentovat značku,“ popisuje spolupráci Petra Kovandová.

Strategie firmy je rozšiřovat se především do měst, kde dosud aktivní pobočka není. Preferovány jsou především místa ve středu města nebo turisticky často navštěvované lokality. Nemusí se ale vždy jednat o místa v centrálních částech měst. Vhodnou lokalitou podle Petry Kovandové může být méně atraktivní umístění, které má tu výhodu, že nabízí nižší nájem.

Z lokalit, které dosud nejsou obsazené, by chtěla centrála pronikat zejména do moravských měst s větší kupní silou, které jsou logisticky výhodné kvůli zásobování slovenských poboček. Firma by tak měla zájem například o Kroměříž, Zlín nebo Olomouc. Aktuálně je na českém trhu v provozu 8 vlastních a 7 franšízových obchodů.