Sklizeno a Náš Grunt se spojí

Ze vzrůstající poptávky po kvalitních potravinách a delikatesách se budou snažit těžit i konkurenti nově vzniklého subjektu. Patří mezi ně například Food Story, Moje kredenc,Wine Food Market, Delmart nebo Marks&Spencer.
Čtvrtek
03.11.2016
Společnost Sklizeno Foods, která provozuje franšízy My Food Market a Sklizeno, koupila síť Náš grunt. Vznikne tak největší síť prodejen kvalitních potravin na trhu.
 

Slučování firem na trhu kvalitních potravin pokračuje. Poté, co společnost My Food Market investora Petra Borkovce ohlásila na jaře spojení se Sklizeno, proběhla nyní ze strany brněnského investora další akvizice. Přikupuje svého největšího konkurenta Náš Grunt. Na trhu farmářských produktů tak vznikne největší síť svého druhu čítající 47 obchodů.

V příštím roce firma plánuje zprovoznění dalších deseti prodejen. Do konce roku 2018 pak chce mít přibližně 80 obchodních jednotek. Pro rozvoj sítě společnost plánuje využívat jak kmenových prodejen, tak franšízových. Současné franšízanty by přitom podle Petra Borkovce změna neměla nijak ovlivnit. Těm novým společnost nabídne několik typů provozoven. Budou moci vybírat mezi bistrem, restaurací nebo větší či menší prodejnou.

"Dlouhodobě se snažíme o konsolidaci trhu kvalitních potravin, a spojení se sítí Náš grunt je proto dalším logickým krokem. Společně chceme vybudovat společnost, která změní trh tak, aby podnikání bylo prospěšné pro všechny strany - pro výrobce, prodejce i zákazníky," vysvětluje Borkovec s tím, že firma plánuje v příštím roce obrat kolem 750 milionů korun, přičemž letos by měly mít obě její sítě zhruba půlmiliardové tržby.

Celkem má nyní Sklizeno 20 poboček a My Food Market pět prodejen. Síť farmářských obchodů Sklizeno loni zvýšila tržby o 61 procent na 241 milionů korun. K růstu obratu pomohlo otevření šesti nových prodejen. Obchody a bistra My Food by letos podle Petra Borkovce mohly dosáhnout obratu přes 100 milionů korun. Náš grunt má celkově 20 prodejen.

Lokální produkty momentálně tvoří zhruba jedno procento z celkového objemu prodávaných potravin. Společnost očekává, že do osmi let vstoupne podíl kvalitních potravin na tři procenta, což umožní dosáhnout obratu devíti miliard ročně. Slučováním firem se zaměřením na lokální produkty chtějí společníci dosáhnout především snížení nákladů. Budou tak moci nabízet zákaznicky atraktivnější ceny, než samostatně působící obchody, kterých je v současnosti na trhu okolo 600.