Vhodný partner by měl být takový podnikatel, který se chce na projektu osobně podílet a aktivně dohlížet na chod prodejny, jejíž otevření trvá okolo 8 až 10 měsíců od uzavření franšízové smlouvy.
Úterý
08.11.2016
Prodejce kvalitního dětského oblečení a vybavení Skibi Kids se chce rozšiřovat prostřednictvím franšízových obchodů. V první fázi míří do krajských měst.
 

Po 10 letech úspěšného působení na českém trhu se společnost Skibi Kids rozhodla přistoupit k rozšiřování prostřednictvím franšízových licencí. Důvodem tohoto kroku je zvyšující se poptávka po kvalitní dětské výbavě a oblečení. Zatím má společnost kmenné pobočky pouze v Praze na třech místech, míří však i do dalších lokalit, je např. Brno, Ostrava, Plzeň nebo Liberec, města s více než 20 tisíci obyvateli nebo i horská rekreační centra s velkou návštěvností rodin s dětmi. Zájem má i o větší slovenská města.

S výběrem vhodného prostoru i lokace nabízí centrála případným zájemcům pomoc. Obchod je vhodné umístit na rušných ulicích, frekventovaných zastávkách MHD, na náměstích nebo v nákupních oblastech a centrech. Velikost prodejní plochy by měla být v rozsahu 70-100 m² a franšízant by měl počítat i se zázemím pro personál a sklad zboží. „Specializované a dražší zboží, které nabízíme, vyžaduje trochu odlišný přístup. Většina zákazníků si ho chce před nákupem prohlédnout, vyzkoušet, a poradit se o něm. Kamenným prodejnám se tak s tímto sortimentem daří velmi dobře, e-shop jim přivede zákazníky a nákupy se pak realizují z velké části ve fyzických prodejnách,“ říká zástupkyně konceptu Skibi Kids Kateřina Princová.

V první fázi má centrála zájem otevřít jednu až dvě reprezentativní franšízové pobočky ve větších městech, v nichž má podle objednávek e-shopu dostatečné množství zákazníků. V další fázi by se měly značkové obchody šířit i do dalších míst. „Momentálně se pečlivě věnujeme hledání vhodných kandidátů. Vhodný, schopný, seriozní, a s námi kompatibilní franšízant je pro nás u tohoto projektu klíčovou záležitostí. Upřednostňujeme radši delší hledání dobrého kandidáta a jeho i naše dlouhodobé úspěšné fungování než rychlý překotný růst,“ říká Kateřina Princová.

Hlavní podmínkou pro udělení licence je podle Kateřiny Princové chuť pracovat a zájem o děti a jejich potřeby. Součástí otevření vlastní prodejny jsou spojené i náklady, franšízant by měl proto disponovat i vlastním kapitálem. Investice do franšízové licence, vybudování a vybavení prodejny se pohybuje okolo 1 až 2 milionů korun podle velikosti a místa prodejny. Kandidát musí dále počítat s finančními prostředky na pořízení a udržování skladové zásoby podle velikosti a místa prodejny ve výši zhruba 1,5 až 3 miliony korun. Franšízant by měl pro investici disponovat vlastními prostředky minimálně z 40%.

Zboží v prodejnách Skibi Kids funguje na bázi dvou sezón, tj. jarní/letní a podzimní/zimní. Pro ně centrála s více než půlročním předstihem objednává zboží. Ideální období pro otevření obchodu je podle Kateřiny Princové před zimní sezónou na konci července nebo v srpnu. Vhodné termíny pro start franšízových poboček jsou proto konec léta 2017 nebo konec léta 2018.