Master-franšízy míří do Česka

Částka na pořízení master-franšízové licence může být někdy i nižší, než jsou náklady na pořízení jedné pobočky. K úspěchu na trhu může rovněž přispět silné zázemí společnosti, která se na zahraničním trhu již prosadila.
Úterý
15.11.2016
O tuzemský trh má zájem řada úspěšných zahraničních firem. Podnikatelům nabízí exkluzivní licence.
 

Franšízing nemusí být jen příležitostí pro rozvíjení jednotlivých obchodů pod známou značkou. Formou master-franšízové licence dává také podnikatelům příležitost rozvíjet celou síť na území zpravidla jednoho státu. Franšízor v takovém případě poskytuje licenci k vytvoření franšízové sítě jinému podnikatelskému subjektu. Vlastník master-franšízové licence má pak právo poskytovat lokální licence na daném území podle pravidel sjednaných s franšízorem.

Master-franšízové licence jsou oblíbeným prostředkem, který firmám umožňuje pronikat na zahraniční trhy. Výhodou spolupráce zahraničního franšízora a domácího příjemce je především okolnost, že místní podnikatelé detailně znají lokální trh a dovedou pružněji reagovat na aktuální vývoj. Znalost českého trhu jako podmínku navázání partnerství požaduje například společnost Edwards Global Services, která zastupuje globální gastronomické značky Dairy Queen, pizzerii Grimaldi´s nebo sportbary v keltském stylu The Tilted Kilt. Náklady na pořízení licencí se pohybují v rozmezí 1 až 3 milionů dolarů, přičemž na výši poplatku může mít vliv i velikost trhu.

Znalost národního trhu ale není jediným kritériem úspěchu. Příjemce master-franšízové licence si musí umět v počáteční fázi výběru zvolit správný obor, protože její případné získání představuje závazek na více let. Je proto důležité mít k vybrané oblasti podnikání kladný vztah. „Je třeba také střízlivě vyhodnotit konkurenci. Cílem je totiž přivést na trh něco nového, ne jen například další obchod s módou, kterých je trh plný,“ komentuje strategii výběru master-franšízant Marek Halfar, který do Česka před dvanácti lety jako jeden z prvních v oboru přivedl jazykovou školu Helen Doron.

Prostřednictvím master-franšízové licence usilují o proniknutí na český trh kromě gastronomických gigantů například i portugalské salony krásy BodyConcept a DepilConcept, jejichž cena je 50 tisíc eur. Svého master-franšízanta na tuzemském trhu hledá také původem britský systém školek pro komplexní pohybový rozvoj dětí Socatots, jehož licenci případní zájemci pořídí za 15 tisíc eur.


Populární na fóru

Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Učesaný byznys

Při zakládání mého kadeřnictví jsem investovala i do tvorby webových stránek, které mi moc pomohly k nalákání nových zákazníků a tedy zvýšení popularity...

1 komentář(e)
posledni 17.10.2017
Barva webu rozhoduje

Kombinace vhodných barev má určitě vliv na první dojem a je zajímavé, jak až moc. U prodejních webů je to ale i spousta dalších maličkostí - jako třeba barva a...

1 komentář(e)
posledni 24.08.2017
S riziky počítáme

Od ELKO EP prakticky denně odebíráme relé do rozvaděčů. Ale měl jsem za to, že jsou známí pouze na českém trhu. Teď jsem mile překvapen, že je i...

1 komentář(e)
posledni 13.06.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

https://www.facebook.com/Student-Agency-Bojkot-1812481502329777/?view_public_for=1812481502329777

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017
Radim Jančura: Podnikání je o překážkách

Pan Jančura není žádný superhrdina ani Mirek Dušín, jediné co se mu podařilo je vyplnit mezeru na trhu a z toho profitovat. Osobní zkušenost mě přesvědčila, že...

3 komentář(e)
posledni 11.02.2017