pondělí
28.11.2016
Jednatel společnosti provozující prádelny Quickwash Tomáš Drga popisuje důvody úspěchu značky, spolupráci s franšízanty a plány do konce roku.
 

Můžete zhodnotit trh čistíren a prádelen v roce 2016?
Co se týká situace na trhu prádelen a čistíren, zaznamenáváme posun v očekávání zákazníků v oblasti kvality poskytované služby, komfortu a rychlosti. Zatímco dříve se zákazníci spokojili s faktem, že na vyprání nebo vyčištění prádla čekali klidně i týden, dnes už se s tak dlouhým čekáním nechtějí spokojit. Chtějí mít všechno rychle, nejlépe ihned a zároveň očekávají vysokou kvalitu poskytovaných služeb ve všech oblastech. Proto v oblasti praní a čištění roste popularita značkových provozoven, prádelen a čistíren, které mají propracovaný koncept a jsou schopny zákazníkům nabídnout službu rychle, za přijatelnou cenu a ve vysoké kvalitě. A právě mezi takové koncepty, propracované do nejmenších detailů, koncept značkové samoobslužné prádelny Quickwash rozhodně patří.

„Nejdůležitějším předpokladem pro úspěšný start projektu je opravdové zapálení pro projekt a vůle překonávat menší překážky. Není jednoduché najít vhodné prostory pro budoucí provozovnu,“ popisuje nástrahy Tomáš Drga.

Jak se tento rok dařilo společnosti Quickwash?
Myslím, že rok 2016 by se dal charakterizovat jako rok dynamického rozvoje. V letošním roce jsme vybudovali a otevřeli šest poboček sítě značkových samoobslužných prádelen. Když to vezmu v časovém sledu, postupně jsme uváděli do provozu Quickwash Strossmayerák v Praze-Holešovicích, Quickwash Poruba v Ostravě-Porubě, Quickwash Louny, Quickwash Chomutov, Quickwash Vladislavova v Praze 1 a Quickwash Stodůlky v Praze 13. Vím, že v porovnání s jinými franšízovými systémy tento počet není moc velký, ale technicky to není až tak úplně jednoduché, jako třeba otevřít si obchod.

Jaké máte plány do konce roku?
V současné době finišujeme s přípravami k otevření dvou provozoven v Plzni: Quickwash Doubravka a Quickwash Slovany, a dále s prádelnou Quickwash Beroun a Quickwash Ostrava-Hrabůvka. Takže ještě čtyři značkové prádelny do konce roku přivítají své zákazníky.

Kolik máte aktuálně poboček franšízových a kolik vlastních?
V současné době máme tři vlastní a pět franšízových poboček. Vlastní provozovny jsou v Ostravě: Ostrava-centrum, Ostrava-Poruba a Havířov. Do konce roku chceme otevřít čtvrtou vlastní provozovnu v Ostravě-Hrabůvce. Franšízové provozovny budou otevřeny v Pzni-Doubravce, Plzni-Slovanech a v Berouně. Pokud se vše podaří, bude v České republice ke konci roku aktivně fungovat 12 značkových samoobslužných prádelen.

Jak hodnotíte spolupráci s franšízanty?
Celkově bych zhodnotil spolupráci jako velice úspěšnou. Příprava projektu klade na intenzivní spolupráci s partnery velké nároky a bez dobré vzájemné komunikace by to nešlo. Spolupráce představuje řadu koordinačních schůzek a mezitím intenzivní komunikaci prostřednictvím telefonu, mailů, apod.

Jaké požadavky na franšízanty před vstupem do sítě kladete?
Nejdůležitějším předpokladem pro úspěšný start projektu je po alespoň částečném kapitálovém zajištění budoucího projektu opravdové zapálení pro projekt a vůle překonávat menší či větší překážky. Není jednoduché najít vhodné prostory pro budoucí provozovnu, aby byly na dobrém, viditelném a frekventovaném místě, byly k dispozici za rozumné nájemné a zároveň splňovaly technické předpoklady pro instalaci technologie.

Na jaké problémy v průběhu rozšiřování konceptu nejčastěji narážíte?
Problémy jsou dvojího druhu. Prvním problémem jsou mylné představy kandidátů na kapitálové zajištění projektu. Přestože poskytujeme financování nákupu zařízení formou leasingu, i tak musí kandidát disponovat alespoň prostředky na úpravu prostor pro prádelnu a určitou rezervou, která umožní pokrýt start podniku po určitou dobu, zpravidla několik měsíců, než projekt překoná bod zvratu a dostane se do černých čísel. Druhou překážkou je to, že se kandidáti nechají odradit, když hned napoprvé nenajdou vhodné místo pro provozovnu. Určitě to vyžaduje trochu trpělivosti a vytrvalosti. Otevřené provozovny jsou toho důkazem.

Jaký evidujete zájem o licence vašeho konceptu?
Zájem o licence pozvolna roste. Větší počet fungujících samoobslužných prádelen inspiruje další potenciální zájemce, aby si otevřeli svou vlastní provozovnu. To je obecný jev s každým novým konceptem. Nejtěžší je úplný začátek, kdy na trhu nejsou fungující provozovny a neexistuje tedy žádný hmatatelný příklad, že tento koncept může fungovat. Tato situace se na našem trhu začíná pozvolna měnit. Jsem ale přesvědčen, že pořád je ještě velice vhodná doba, dokud tento segment trhu není nasycen a ještě nějakou dobu nebude.

Jak se vám spolupracuje se samotnými franšízanty?
Co se týká zájemců o franšízu, snažíme se neustále zdokonalovat efektivnost spolupráce, aby realizace projektů byla rychlejší. Jedná se hlavně o přípravu přehledných materiálů pro přípravu projektu, aby byly co nejsrozumitelnější. Pro stávající partnery chystáme kroky vedoucí k efektivnějšímu marketingu, které by pomohly přivést do jejich provozoven nové zákazníky. Jedná se zejména o propagaci služby prostřednictvím internetu.

Na jaké službě mohou franšízami nejvíce vydělat?
Praxe ukazuje, že velice úspěšné jsou ty provozovny sítě Quickwash, které kromě samoobslužného praní a sušení nabízejí další doplňkové služby, jako například služba Drop-off. Tato služba znamená, že zákazníci, kterým se nechce nebo nemají čas čekat ani těch 60 až 90 minut, než se prádlo vypere a vysuší, jej mohou svěřit obsluze, která je na zákazníkem určeném programu vypere, vysuší a poskládá. V některých provozovnách nabízíme také službu žehlení, případně mandlování. S úspěchem se setkává také služba přijímání oděvů, které pak necháme vyčistit ve spřátelené čistírně. Tato služba například úspěšně funguje v prádelně Quickwash Strossmayerák, kde zákazníci oceňují, že mají všechny tyto služby na jednom místě.

Do jakých lokalit chcete směřovat především?
Určitě je ještě velký potenciál v hlavním městě, kde samoobslužné prádelny mohou fungovat jak v oblasti centra, se zaměřením na turisty, tak také v sídlištních lokalitách, kde možnost samoobslužného praní ocení obyvatelé pro vyprání objemných kusů jako peřin, polštářů, povlaků na matrace apod. Vhodné jsou lokality, kde žijí lidé v pronajatých bytech, kde nemají k dispozici domácí pračku. Kromě Prahy cílíme na další krajská a okresní města, kde tato služba také má své místo. Myslím, že v nedaleké budoucnosti se cílem stanou všechna města s počtem kolem 30 tisíc obyvatel a více.


Populární na fóru

Jak nejlépe propagovat firmu?

Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....

6 komentář(e)
posledni 28.10.2018
Únik z reality jako byznys

Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...

1 komentář(e)
posledni 01.03.2018
Pošta s franšízou

Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...

3 komentář(e)
posledni 15.12.2014
Pošta s franšízou

Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji

3 komentář(e)
posledni 11.12.2014
Pošta s franšízou

Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?

3 komentář(e)
posledni 05.12.2014
Přeměna České pošty

No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.

1 komentář(e)
posledni 26.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...

6 komentář(e)
posledni 10.11.2014
Jak nejlépe propagovat firmu?

Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...

6 komentář(e)
posledni 06.11.2014