Být svou vlastní šéfovou
První myšlenka na vlastní podnikání Gabrielu Lovečkovou napadla před dvěma lety. Skutečnost, že se rozhodla pro franšízu UGO, byla pro ni jasná volba, jelikož tři roky vedla pobočku a věděla, co taková práce obnáší. Předchozí zkušenosti s byznysem sice neměla, ale rozhodla se využít tři roky praxe jako vedoucí stánku Ugova čerstvá šťáva v Olympii Olomouc pro své vlastní podnikání.
Rodina ji podle svých slov v rozhodnutí plně podporovala, přičemž hlavní oporou jí byl a stále je její přítel, který se pustil do podnikání s ní. „Náročné bylo rozhodnout se a říct definitivní: ano - my do toho jdeme! Složitá byla také administrativní vyřizování, ať už na úřadech či s obchodními partnery,“ popisuje začátek podnikání Gabriela Lovečková. Nezbytné podle ní bylo také zajištění financování podnikání včetně organizace plánů tak, aby bylo vše v pořádku zařízené a aby tak nic nebránilo dobrému rozjezdu podnikání. Díky spolupráci s centrálou se jí začalo dařit již během prvních měsíců.
Aby se pobočka bezpečně rozjela, musela Gabriela Lovečková zajišťovat vše osobně. Z počátku ji vyčerpávala rozsáhlá legislativa, kterou musela nastudovat, přebujelá byrokracie nebo nutnost mít jako franšízantka všechny složky provozu pod kontrolou: výrobky, dodavatele, suroviny, obaly nebo personalistiku. Pozitivně ji však překvapila ochota několika dobrých přátel při rozjezdu pomoct. „Samozřejmě mám radost ze samotného stánku, který je krásný. Je umístěn v nákupním centru na dobrém místě a to díky skvělému přístupu k projektu ze strany centrály UGO,“ popisuje začátky podnikání franšízantka.
Jako důležitou podmínku úspěchu vnímá Gabriela Lovečková pracovitost, kvalitu nebo schopnost prezentovat prodávané produkty. Nezbytná je podle ní též důvěra všech obchodních partnerů a hlavně spokojenost zákazníků. Zatím má přerovská pobočka jednoho zaměstnance na hlavní pracovní poměr a ostatní spolupracující jsou brigádnice, které franšízantka zná už z dřívější doby, a může se na ně spolehnout. Některá děvčata již zkušenosti s čerstvou šťávou měla a další si Gabriela Lovečková plánuje postupně zaučit.
Na franšízové spolupráci Gabriela Lovečková oceňuje možnost podnikat samostatně a také fakt, že má příležitost k osobnímu a profesnímu rozvoji. Nezanedbatelnou výhodou je též skutečnost, že může být svou vlastní šéfovou. Dostalo se jí také maximální podpory ze strany vedení firmy. „Znali jsme se samozřejmě z doby, kdy jsem byla vedoucí stánku v Olympii. Když jsem projevila zájem o franšízing značky UGO a otevření vlastního fresh baru v Přerově, byli mile překvapeni a dali mi zelenou,“ popisuje Gabriela Lovečková s tím, že centrála postavila celý stánek včetně zařízení a vybavení a pomohla i při samotném zahájení provozu a po něm.
Zájemcům o franšízu přerovská franšízantka radí, aby se podnikání rozhodně nebáli a šli do toho. Stojí to sice podle ní hromadu času, úsilí a energie, ale má to smysl. Důležité je také vytrvat, aby podnikatelé dosáhli svých cílů, protože díky osvědčeným konceptům se jim dříve či později začne dařit. Samotný dozor centrály pak nevnímá jako problém. Ten totiž může, zejména v počátečních fázích, znamenat i důležitou pomoc pro budoucí směr úspěšného podnikání.
Přerovská pobočka UGO byla otevřena 20. září 2016. Od té doby si služba aktivně vytváří svou klientelu a dělá všechno pro to, aby se pobočce vedlo i nadále úspěšně. Pokud by byla budoucnost příznivá, je ze strany franšízantky ve hře i možnost pustit se do další provozovny. „Aktuálně se s přítelem Jakubem Rosenbergem plně soustředíme na náš stánek v Přerově a do budoucna chceme především rozvíjet značku i kvalitu služeb,“ uzavírá přerovská franšízantka UGO Gabriela Lovečková.
PŘEČTI ČLÁNKY
S franšízou UGO podniká Václav Vávra v Mladé Boleslavi od roku 2013. Nyní se rozhodl pro změnu. Proč se tak stalo a co na jeho krok říká Lukáš Prauss, manažer rozvoje této sítě?
„Po době covidového „temna“ se opět rozhlížíme po příležitostech pro franšízovou spolupráci," říká Lukáš Prauss, ředitel rozvoje UGO Trade.
Franšízový koncept UGO Freshbarů a UGO Salaterií je připraven dál růst. Důležitou roli v něm sehrají kvalitní franšízanti.
Franšízová značka UGO otevřela svou největší Salaterii. Zákazníci pobočku nové generace najdou v samém centru Prahy.
Nabídka fresh barů UGO se před nedávnem rozrostla, a to o UGO Grill sandwiche. K dostání budou i v těch nejmenších franšízových provozovnách.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Subway vidí potenciál na benzinkách
a
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...