Franšízant získá obchod na klíč
Můžete zhodnotit rozvoj značky TeaGschwendner na tuzemském trhu v roce 2016?
Po dvou letech, kdy je TeaGschwender přítomen na českém trhu, jsme zaznamenali, že povědomí o naší zančce vzrostlo. Zároveň s ním rostla i poptávka po produktech naší značky. Základna našich zákazníků se rozšiřuje a lidé vítají kvalitu, kterou TeaGschwendner nabízí. Samozřejmě platí, že centrála spolu i naše franšízantka musíme investovat spoustu času a úsilí do toho, aby značka na českém trhu více zdomácněla. Celkově jsme s tímto rokem spokojeni a těšíme se na rok 2017.
„Jedním ze způsobu, jak TeaGschwendner podporuje franšízanty, je přítomnost zkušeného franšízanta, který je doprovází v počátečních dnech provozu a pomáhá i poté řešit drobné potíže, s nimiž se setkávají v každodenním provozu,“ říká manažerka pro franšízing Beate Schaaf.
Jak hodnotíte Veletrh FRANCHISINGU, jehož jste se v listopadu v Praze účastnili?
S veletrhem jsme spokojeni zejména z toho důvodu, že jsme vedli řadu velice zajímavých a inspirativních rozhovorů s potenciálními franšízanty, stejně tak jako s těmi osobnostmi, které ovlivňují český trh. Naše síť se v Česku pomalu rozrůstá a my doufáme, že budeme příští rok schopni otevřít nové franšízy třeba s těmi zájemci, kteří na Veletrhu projevili o náš koncept zájem.
Jaké kladete na budoucí franšízanty požadavky?
Naši franšízanti by měli být obchodně zkušení, především v maloobchodě. Měly by mít vysokou dávku motivace a zároveň silnou vůli k úspěchu. Samozřejmostí pak je láska k čaji. Franšízant by se měl rovněž identifikovat s naší značkou, se základními hodnotami a principy. Kromě osobnostních nároků vyžadujeme také přiměřenou kapitálovou vybavenost a schopnost získat nezbytné finance.
S jakou částkou musí franšízant počítat pro otevření čajovny TeaGschwendner?
Požadovaná suma, která se pohybuje okolo 100 tisíc eur, se může franšízantům na první pohled zdát příliš vysoká. Tato částka nicméně zahrnuje úplný servis a podporu centrály. Nový franšízant získá plně vybavený prvotřídní obchod připravený pro otevření. Navíc částka zahrnuje i vstupní franšízový poplatek a první dodávku zboží. S tímto servisem může pak franšízant rovnou otevřít a prodávat prvotřídní čaj.
O jaká místa v České republice máte zájem především?
Zaměřujeme se na hlavní ulice a nejnavštěvovanější nákupní centra, kde se nachází také další mezinárodní značky. Tudíž usilujeme o města jako Praha, Brno, Ostrava nebo Plzeň.
Jaké kroky se chystáte podniknout, pokud jde o marketing a podporu značky?
Naše marketingové aktivity na území Česka zahrnují primárně sociální média a online marketing, stejně tak jako PR kampaně na podporu franšízového systému a značky. Dále vyvíjíme lokální marketingové materiály pro naše franšízové partnery, například letáky pro zvýšení povědomí o franšízových obchodech v určitých oblastech a pro rozšíření zákaznické základny.
Co TeaGschwendner odlišuje od ostatních maloobchodníků s čajem?
TeaGschwendner naplňuje nejvyšší standardy, pokud jde o kvalitu čerstvost produktů. Pouze minimální část světové produkce čaje (jenom 0,5 % z celkového objemu) je z hlediska kvality našimi specialisty uznána jako vhodná pro prodej. Navázali jsme dlouhodobou spolupráci s drobnými, samostatnými pěstiteli, abychom tak zajistili jedinečnost, jakou zákazníci nenajdou jinde na trhu. Jako původem německá společnost musíme splňovat vysoké požadavky na skladování potravin, přičemž naše vlastní laboratoř dodržuje normy ještě přísnější, než stanovuje zákon. Navíc jsme se připojili k iniciativám za ekologicky udržitelné pěstění čaje. Spravedlivý trh a organicky pěstované čaje mají pro nás velkou váhu, což se projevuje vysokým podílem certifikovaných produktů v rámci naší nabídky. Navíc disponuje certifikací organicky pěstěných produktů jak centrála, tak pro jednotlivé franšízové obchody. Víme, co je to kvalita a zákazníkům i franšízantům jsme schopni garantovat, že se každý gram prodávaný v obchodech TeaGschwendner hodnotou vyrovná své ceně.
PŘEČTI ČLÁNKY
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
Nejčtenější
Výživové poradenství franšízy Nutriadapt dává prostor a příležitost i začínajícím podnikatelům. Jak se dá naskočit mezi nejlepší ve svém byznysu už v poměrně mladém věku?
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Jak se daří pobočkám nově otevřené Partners Banky a kde je šance pro nové franšízanty? Odpovídá Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners.
TAB Board propojuje majitele a manažery lokálních firem, kteří mezi sebou sdílí zkušenosti. Franšízant Tomáš Petrů pro setkání využívá i netradiční prostředí.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!