06.12.2016

Byznys s dětským zbožím

Podnikatelé mají příležitost otevřít si vlastní obchod s oblečením a doplňky pro děti pod značkou 5.10.15. Celková investice se pohybuje okolo 300 tisíc korun.

Zákazníci oceňují, když mohou nakupovat v obchodech s jasně definovanou nabídkou zboží. Jedním z takových konceptů je polský prodejce dětského oblečení 5.10.15., který obchoduje s dětskou módou, která je přizpůsobena různým fázím vývoje dítěte. O životaschopnosti značky svědčí skutečnost, že se na trhu pohybuje již 23 let. Právě před tolika lety byl v hlavním městě Polska otevřen první obchod. Firma na polském trhu uvedla do provozu téměř 230 prodejen a do Česka hodlá pronikat formou poskytování franšízových licencí.

5.10.15 obchod oděvy Foto 5.10.15

Spolupráce franšízantovi zajišťuje komisní systém zásobování prodejny, jež nevyžaduje použití vlastních peněz pro nákup zboží, které zůstává majetkem firmy.

Rozhodnutí expandovat do zahraničí přitom předcházel stabilní růst společnosti. Po deseti letech existence se z původně lokální firmy stala společnost zaměstnávající stovky lidí. Původně se dětské oblečení vyrábělo pouze v Polsku, kvůli rapidnímu rozvoji se však výroba přesunula do zahraniční. „Obchody pod značkou 5.10.15. otevřely v posledních letech ve všech nových nákupních centrech v Polsku, což učinilo značku všeobecně známou mezi zákazníky. Českou republiku jsme si vybrali jako vhodný trh pro prodej našich produktů, protože je velmi podobný polskému, a pro expanzi se tak přirozeně nabízí,“ říká franšízový manažer 5.10.15. Pawel Okpisz.

Podobnost obou trhů ale není jediným důvodem, proč se společnost rozhodla pro franšízu. Dalším je dobrá zkušenost s poskytováním licencí v domovském Polsku. Oblečení, boty a doplňky pro děti ve věku od 0 až 12 let pod značkou 5.10.15. jsou již od října 2016 k dostání v jednom obchodě v Česku. Po zprovoznění znojemského obchodu má společnost v plánu otevřít v horizontu několika let dalších 15 až 20 prodejen ve městech nad 20 tisíc obyvatel.

Franšízanti mohou využívat komisního systému zásobování prodejny, jež nevyžaduje použití vlastních peněz pro nákup zboží. To zůstává majetkem firmy a franšízant vydělává na pevně stanovené provizi, která se odvíjí od množství prodaného zboží. Počáteční investice zahrnuje 50 tisíc za licenční poplatek a 250 tisíc do kompletního vybavení prodejny s plochou 60-70 m² a jednou výlohou o šířce maximálně 2 metry.

Příjemce licence dále hradí otevření obchodu a náklady související s provozem prodejny. Franšízor pak po celou dobu spolupráce dodává zboží zdarma a hradí také náklady na všechny slevy a akce. Výhodou konceptu je také okolnost, že staré a neprodané zboží vrací franšízor zpět do skladu. „Podnikatelé získávají také veškeré know-how týkající se prodeje a vedení prodejny,“ dodává Pawel Okpisz s tím, že obchod se hodí ideálně do obchodních center, center měst nebo na hlavní nákupní třídy.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank