26.12.2016

Hry jsou pro firmy přidanou hodnotou

Proč se franšízantům vyplatí zakoupit si licenci na únikové hry prozrazuje v rozhovoru zástupkyně konceptu Puzzle Room Kristína Benkovičová.

Můžete zhodnotit činnost franšízového konceptu Puzzleroom za poslední rok?
Za poslední rok jsme se rozšířili v Brazílii o jednu franšízovou a dvě partnerské pobočky. Co se týče vývoje trhu, tak Praha má již poptávku saturovanou a na trhu naopak zanikají nekvalitní únikové hry. Mimo hlavní město je naopak stále větší poptávka. Počet zákazníků se zvyšuje převážně z řad firemní klientely, která využívá únikové hry k teambuildingu či jako nástroj pro výběr nových zaměstnanců.

Co se podařilo a na čem byste rádi zapracovali?
V Čechách a ve Švýcarsku jsme oslavili již druhý rok na trhu a to si myslím vypovídá, i přes vzrůstající konkurenci, o tom, že naše hry jsou mezi hráči velmi oblíbené. V Brazílii jsme se za poslední rok rozšířili o další 4 pobočky a příští rok bychom se chtěli rozšířit i do dalších zemí Latinské Ameriky. Určitě bychom otevřít franšízovou pobočku mimo Prahu a dostat tak naše únikové hry, kterých máme momentálně v portfoliu 11, i mezi mimopražské.

Puzzle Room

"V Čechách bychom se chtěli rozšiřovat především do regionů a v Brazílii vidíme velký potenciál v rozšiřování v rámci městských aglomerací," komentuje plány na rozšiřování únikových her Kristína Benkovičová.

V čem je koncept pro franšízanty atraktivní?
Jmenovala bych především relativně rozumnou výši vstupní investice, která je minimálně 100 tisíc korun podle počtu herních místností a výběru konkrétního designu. Dále je to prověřený room design, který šetří franšízantovi čas, energii a peníze, které by musel vydat na testování a vývoj.

Jaký evidujete zájem potenciálních partnerů o vaši licenci?
V České republice máme zájemců několik týdně, v Brazílii pak několik každý den. Zájemců přibývá i proto, že přibývá i únikových her. Je tedy nutné rychle reagovat, což při produkci vlastních her není úplně uskutečnitelné, protože hru nějakou dobu vymýšlíte a poté testujete. Při nákupu franšízy nebo jen samotných her ušetříte čas a víte, že si kupujete kvalitní produkt, který hráče baví.

Jsou nějaké faktory bránící šíření konceptu?
Jediný faktor, který v současné době negativně ovlivňuje rozšíření konceptu, jsou spolehliví franšízoví partneři. Nejvíc zájemců je z Prahy, my ale sledujeme spíš geografickou expanzi.

Jak pomáháte franšízantům v podnikání?
Nabízíme nejen podporu v řízení, ale i marketingovou a PR podporu.

Kolik máte celkem poboček a kolik je franšízových?
V Praze máme pobočky dvě. V Curychu funguje jedna partnerská firma. V Brazílii pak máme jednu pobočku vlastní, dvě franšízy a dvě pobočky partnerské.

Chystáte pro franšízanty a zákazníky nějaké novinky?
Oslovují nás různé instituce a firmy, abychom jim na míru vymysleli hry. Nejenom klasické únikové místnosti, ale i hry v terénu nebo v interiéru formou soutěží nebo plnění misí. Jednak jednorázově, v souvislosti s konkrétní událostí nebo permanentní, které chtějí firmy nabízet samy svým zákazníkům. Uvědomují si, že hra je skvělý způsob, jak zaujmout své zákazníky, představit jim svůj produkt nebo stávajícímu produktu dodat na atraktivitě a přidané hodnotě. Velice nás těší, že hravost si nachází místo tam, kde by to ještě nedávno nikdo nečekal. Vždy jsme těmto návrhům otevřeni a baví nás vymýšlet stále nové, zábavné a originální hry.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank