Pro zřízení provozovny Yogoterie je nezbytný přívod vody, odpadu a siloproudu. Minimální prodejní plocha by měla být 15 m² se zázemím pro šatnu a výrobnu. Ideální plocha je pak kolem 30m².
Úterý
13.12.2016
Společnost Yogoterie staví na prodeji mraženého jogurtu. Zájemci mohou franšízový obchod otevřít na ploše od 15 m².
 

Jasně čitelný podnikatelský koncept má tu výhodu, že zákazníci vědí, co od něj mohou očekávat. Patří mezi ně například Yogoterie, jejímž cílem bylo vybudovat obchody pro prodej mraženého jogurtu. I přesto, že společnost zákazníkům nabízí další doplňkový sortiment, jako jsou čerstvé jogurty, milkshaky, smoothies nebo káva, tvoří frozen yogurt stále drtivou většinu prodejů s nejvyšší marží.

Výhodou konceptu je podle jednatele Jakuba Zímy také samoobslužný provoz při prodeji frozen yogurtu, který mimo atraktivity pro zákazníky přináší i možnost rychlého prodeje. Díky tomu lze zejména v letních měsících uspokojit jen s malým počtem zaměstnanců velké množství zákazníků a dosáhnout vysokých obratů.

Nereálná očekávání v oblasti finanční a provozní jsou ale často faktorem, který brzdí rozvoj Yogoterie. Velká část zájemců o franšízu má totiž podle Jakuba Zímy představu, že do projektu investuje peníze, který poběží sám bez jejich účasti. Osobní angažovanost v provozu je přitom nezbytná zvlášť v menších městech. „Pokud je franšízant ochoten zastat pozici vedoucího provozovny a také sám produkt zákazníkovi prodávat, tak se mu návratnost investice přirozeně zkracuje,“ říká Jakub Zíma s tím, že se návratnost pohybuje v horizontu tří let.

Zájemce o franšízu by měl mít řídící a organizační schopnosti, znalost lokálního trhu a v neposlední řadě by mu neměla chybět chuť do práce a nadšení pro značku Yogoterie. Investice se pohybuje mezi 1až 2 miliony korun. Rozdíl je především v počtu použitých technologií (zmrzlinových strojů), které tvoří velkou část investice.

Do měst a lokalit s menší kupní silou počítá centrála s variantou s jedním zmrzlinovým strojem, která nabízí zákazníkovi výběr z dvou příchutí frozen jogurtu. V tomto případě je investice nižší kolem 1 milionu korun. Do velkých měst a na atraktivnější lokality, jako jsou například stávající místa v nákupních centrech, s použitím tří zmrzlinových strojů je potřeba počítat s 2 miliony korun.


Populární na fóru

Dotazník regionální produkty a gastroturismus

Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...

1 komentář(e)
posledni 07.01.2022
Taco Bell na cestě k vrcholu

Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.

1 komentář(e)
posledni 05.08.2021
Úspěšný rok pro Subway

Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...

1 komentář(e)
posledni 13.02.2020
Subway vidí potenciál na benzinkách

Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Subway vidí potenciál na benzinkách

a

2 komentář(e)
posledni 10.10.2019
Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015