14.12.2016

Nízká cena, vysoký zisk

Sladkoslané bary Poe-Poe se rozšířily o další provozovnu v Hodoníně. Míří především na frekventovaná místa měst nad 20 tisíc obyvatel.

Kvalitní sladké a slané produkty za nízké ceny a moderní prostředí, to jsou vlastnosti franšízového konceptu Poe-Poe, který nabízí zákaznicky atraktivní ceny díky vysokému obratu. O tom, že se tato strategie vyplácí, svědčí, že obchody Poe-Poe zaznamenaly nárůst zákazníků o 20 % oproti minulému roku a že se také podařilo otevřít další franšízový obchod v Hodoníně. Kromě toho zaznamenala společnost velký zájem o licence, takže momentálně jedná o otevření dalších provozoven jak v tuzemsku, tak například i na Slovensku nebo v Chorvatsku.

Poe-Poe obchod Foto Poe-Poe

Po franšízantech se vyžaduje, aby měli zkušenosti v oblasti podnikání a aby dokázali řídit a motivovat svůj tým. Podle Martina Kováříka by dále měli disponovat organizačními schopnostmi a absolvovat školení v rozsahu 2 až 3 měsíců.

Momentálně provozuje centrála dvě vlastní pobočky v Brně a Uherském Hradišti. Franšízy provozuje dvě, a to ve Zlíně a v Hodoníně. „Do konce roku se chceme soustředit na provoz nově otevřeného obchodu v Hodoníně a na přípravu dalšího v Brně, jehož otevření je plánováno na leden 2017,“ říká spolumajitel konceptu Martin Kovářík s tím, že do konce příštího roku plánuje centrála zprovoznit další tři obchody, a to v Brně, Ústí nad Labem a v Ostravě.

Pro franšízanty připravuje momentálně vedení společnosti čtyři úrovně konceptu (Container, Express, Premium a Drive), které budou odpovídat jejich finančním možnostem. Investice do vlastního obchodu se pohybuje mezi 2,5 až 5 miliony korun, přičemž návratnost investice se pohybuje v rozmezí 2 až 3 roky. Výhodou konceptu je, že franšízant neplatí žádné marketingové poplatky nebo poplatky z tržby, pouze pravidelný fixní poplatek bez ohledu na výši tržby.

Samotnému otevření obchodu předchází osobní jednání s budoucím franšízantem, podrobné seznámení s konceptem a výběr vhodné lokality s velkou průchodností lidí. Po tomto procesu přichází na řadu podepsání nájemní a franšízové smlouvy. Po podpisu smluv přichází na řadu intenzívní dvouměsíční školení franšízanta. Během této doby je centrála schopna připravit a otevřít pobočku franšízantovi na klíč.

Momentalně se Poe-Poe zaměřuje na Česko, Slovensko a Chorvatsko. Díky několika úrovním konceptu je podle Martina Kováříka možné otevřít rentabilní pobočku i v malém městě, obchod se však hodí především do měst nad 20 tisíc obyvatel. V případě nižšího počtu je nezbytné, aby se jednalo o frekventované místo.

Sdílej článek

Komentáře na fórum

0

chcete víc?

newsletter Franchising.cz

If you see this, leave this form field blank