Kavárna se hodí i na malé město

Pondělí
19.12.2016
Se spolumajitelkou konceptu kaváren Café Budík jsme hovořili o servisu, který franšízantům nabízí a o tom, pro jaká místa je kavárna vhodná.
 

Jak se dařilo kavárnám Café Budík v roce 2016?
Vzhledem k tomu že je Café Budík náš zcela nový koncept, pracovali jsme na tom, abychom stabilizovali dvě svávající kavárny, které provozujeme jako vlastní. Podařilo se nám ale podepsat první franšízovou smlouvu. V březnu nebo dubnu 2017 tedy budeme otevírat novou kavárnu v Jihlavě.

Čím se vaše kavárny odlišují od ostatních podniků stejného zaměření?
Café Budík prezentuje naší hlavní výrobu čokoládových pralinek a marcipánových specialit, které distribuujeme v rámci naší franšízové sítě cukráren BonBon. Prodáváme rovněž čokolády z různých lokalit světa, které zákazníkovi nabízíme v tekuté podobě. Café Budík prodává přes léto také zmrzlinu, kterou si sami vyrábíme z čerstvých surovin. Koncept je rovněž zajímavý tím, že v našem menu, které jsme vytvořili speciálně pro Café Budík, není žádný značkový nápoj. Všechno děláme z vlastních surovin, ať jsou to mošty nebo limonády. Vycházíme jenom z vlastních zdrojů.

Extéria

„Pokud člověk dělá práci poctivě, může i na malém městečku úspěšně provozovat kavárnu a uživit se,“ říká z vlastní zkušenosti Petra Kovandová s tím, že franšízová licence je k dispozici všem zájemcům, kteří budou zapáleni pro věc a budou ochotni dodržovat pravidla spolupráce.

Jaké kladete nároky na budoucí franšízanty?
Pro nás je důležité, aby do toho zájemce dal nejen své peníze, ale také čas a srdce. Chceme najít takové lidi, kteří se budou ochotni o kavárnu každý den poctivě starat.

Na jaké problémy v průběhu rozšiřování konceptu nejčastěji narážíte?
Nenarážíme na větší obtíže. Budovat koncept nás samozřejmě stojí úsilí a spoustu času. Zájemcům se věnujeme hned od začátku, aniž by byli našimi franšízanty. My jim poodhalíme naše know-how, čím riskujeme, že náš koncept někdo okopíruje.

Můžete popsat proces příprav, který vede od prvního setkání po otevření kavárny?
Na začátku je speciální seznámení s námi jako s majiteli značky. Následně ověřujeme, jestli je zájemce vůbec schopen provoz vést. Jak jsem již řekla, není to jen otázka peněz, ale i toho, zda má kandidát potenciál se kavárně plně věnovat. Pokud si plácneme, jedeme se podívat na místo kavárny, které franšízant vybírá sám. Pokud prostor vyhovuje, spojíme franšízanta s naším architektem, který do prostoru zasadí náš koncept. Zaměstnance i franšízanty rovněž školíme tak, aby dokázali o produktech dobře mluvit. Naučíme je připravovat teplé čokolády na páce, včetně celého menu. Pak následuje instalace zařízení a technologií. Franšízant tak dostává komplexní podporu.

Jaký evidujete zájem o koncept ze strany potenciálních franšízantů?
Během roku jsme měli asi šest schůzek, kdy si zájemci zjišťovali podmínky. K podpisu ale byla ale dotažena jen jedna smlouva.

O jaká místa stojíte především?
Máme vlastní zkušenost s provozem kavárny v městečku, které má dva a půl tisíce obyvatel, a jsme přesvědčeni, že na velikosti lokality nezáleží. Naše kavárna Café Budík je standardní, ekonomicky soběstačná provozovna, a přitom je v takto malém městečku. Nechci tím říct, že pro nás je každý franšízant dobrý, ale vůbec bych se nebála podpořit vznik takovéto kavárny na malém městě. Nám funguje dokonce lépe než ta, kterou máme v Táboře.

Jaké jsou Vaše cíle pro rok 2017?
Myslím, že náš koncept čerstvý a originální. Z hlediska investice a podmínek se nejedná o velký projekt. Nic tedy nebrání tomu mít v horizontu několik let i 20 kaváren.


Populární na fóru

Franšíza McDonald’s? Doživotí

Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?

1 komentář(e)
posledni 03.02.2018
Prodej podniku - nápadu

To s vámi soucítím. Také jsem měla jeden celkem úspěšný projekt, ale stál mě veškerý čas, takže už mě ke konci ani tolik netěšil... Společnost se určitě...

2 komentář(e)
posledni 24.11.2017
Sushi v Česku jde

Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.

1 komentář(e)
posledni 29.10.2015
Komunikace je základ

The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...

1 komentář(e)
posledni 21.09.2015
Lidé jsou základ

Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...

1 komentář(e)
posledni 15.07.2015
Prodej podniku - nápadu

Dobrý den, mám podnik v gastronomii, je to jedinečný nápad založený v srpnu 2014, na facebooku máme přes 10tis fanoušků a nemáme problém, co se týče...

2 komentář(e)
posledni 16.06.2015
Fast food franchises

Dobrý den, protože ráda cestuji, dovolím si říct, že jsem viděla řadu zajímavých konceptů, které mají po světě řadu poboček - nevím, jestli zrovna...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014
Fast food franchises

Fastfoodové koncepty jsou u franchisové spolupráce nejoblíbenější, avšak český gastronomický trh aktuálně zažívá konsolidaci. Tudíž dle našich informací je...

3 komentář(e)
posledni 19.11.2014